השיחה: עופר נמרודי רכש טלית ב-52 אלף שקל

מה הצדיק את המחיר הגבוה של הטלית של הרב שריקי? ■ משה פטרבורג פתח את ביתו לאירוע עבור מעצב-העל יוז'י ימאמוטו, שביטל את הגעתו ברגע האחרון ■ וגם: דב לאוטמן מספר על המעבר מחזיות ותחתונים לחינוך

בראשית השבוע ערך הרנטגן הילולה רבת מכובדים. אמש (ג'), בנתיבות, נערכה ההילולה השנתית של הרב נתנאל שריקי, נכדו של הרב שלום איפרגן ואחיינו של הרנטגן. במהלך ההילולה הוצעה למכירה פומבית טליתו של הרב אשר שימשה אותו ב-500 בריתות. "הטלית מעולם לא כובסה ולה סגולות רבות", הכריז הכרוז. מחירה ההתחלתי של הטלית עמד על 3,600 שקל. על רכישת הטלית התמודדו איש העסקים עופר נמרודי ואשת עסקים מבת-ים. נמרודי כמעט ויתר על הרכישה אך אבידן כלפה, מועמד לראשות המועצה האזורית שדות נגב המקורב לרב, עודד את איש העסקים לרכוש את הטלית בעלת הסגולות. נמרודי שמע לעצת ידידו ורכש את הטלית במחיר של 52 אלף שקל שיועברו לתרומה למוסדות הרווחה של הרב.

פטרבורג לא משנה תוכניות

מחר (ה') תיפתח במוזיאון העיצוב בחולון, לראשונה בישראל, תערוכת יחיד של מעצב-העל יוז'י ימאמוטו. ימאמוטו הוא ממעצבי האופנה החשובים והמשפיעים ביותר בעולם, הפועל יותר מ-3 עשורים.

אביבה ומשה פטרבורג, מוזיאון העיצוב בחולון / צילום: יוסי כהן
 אביבה ומשה פטרבורג, מוזיאון העיצוב בחולון / צילום: יוסי כהן

אביבה ומשה פטרבורג

בתערוכה יוצגו כ-80 דגמים של המעצב הבוחנים דיאלוגים בין אנשים, מקומות, לבוש, ועיצוב. תכנון ועיצוב התערוכה נוצר בהתאמה למבנה האדריכלי המיוחד של המוזיאון ויאפשר מבט על הקשר המתקיים בין הבגדים והדגמים המוצגים לחללי המוזיאון השונים. יו"ר חבר הנאמנים של מוזיאון העיצוב חולון, משה (פטר) פטרבורג ורעייתו אביבה, אירחו אמש בביתם אירוע לכבוד המעצב, למוזמנים בלבד.

אילנה גור, עירית שטראוס, ניר הוד, מוזיאון העיצוב בחולון / צילום: יוסי כהן
 אילנה גור, עירית שטראוס, ניר הוד, מוזיאון העיצוב בחולון / צילום: יוסי כהן

אילנה גור, עירית שטראוס וניר הוד


ימאמוטו עצמו נאלץ באופן מפתיע לבטל את השתתפותו באירוע בשל סיבות אישיות ולמרות האכזבה המארחים החליטו לא לוותר על קיומו. אל הפנטהאוז במגדלי צמרת שבתל-אביב, המשתרע על פני 3 קומות, הגיעו: טובה וסמי סגול, מיכל ודוד פורר, יקיר שעשוע ומרינה קבישר, חמי וגילה פרס, עירית שטראוס, מושיק ועירית תאומים, אירינה ורמי שלמור, יגאל אהובי ויפעת גוריון, אילנה גור, ניר הוד, ברק וורד רוזן, אסי ומירי טוכמאייר, דליה פרשקר, המעצב רון ארד, גילה אלמגור, שוני ריבנאי ועוד. האורחים נהנו מקייטרינג משובח מעשה ידיו של פול אסנהיים ובהתאם לאווירה האמנותית רקדני להקת המחול מריה קונג נעו והתמזגו בקהל.

המעבר של לאוטמן

"אני חלק מעמותת YRF יותר מ-10 שנים. הצטרפתי בגלל הרעיון והעשייה, ונשארתי בין היתר בזכות גלית טולדנו האריס, המנכ"לית, שהיא אחד האנשים הכי מיוחדים ומקסימים בעולם, ותאמינו לי אני יודע על מה אני מדבר". כך פתח יאיר לפיד את דבריו בכנס השנתי של עמותת YRF. הכנס נערך אתמול ברמלה, שבה מפעילה העמותה מרכז גדול ללימודי אנגלית המשרת את רוב בתי הספר בעיר.

דב לאוטמן, גלית טולדנו האריס, אמנון שורק, עמותת YRF / צילום: דליה עבדה
 דב לאוטמן, גלית טולדנו האריס, אמנון שורק, עמותת YRF / צילום: דליה עבדה

דב לאוטמן, גלית טולדנו האריס ואמנון שורק

עוד נשא דברים אמנון שורק יו"ר העמותה. טולדנו האריס העניקה אות מפעל חיים לדב לאוטמן על תרומתו לקידום החינוך בישראל, על מנהיגות פורצת דרך ועל הובלת מהלכים לשוויון ולהזדמנויות בחברה הישראלית. לאוטמן מצדו סיפר: "מאז שהפסקתי להתעסק בתחתונים וחזיות, אני מתעסק רק בחינוך ובדו-קיום".

הזמן של קדמי

סגן נשיא חברת טיסו העולמית, ד"ר אורליך פישר, נחת השבוע בישראל לרגל השקת סדרת שעונים חדשה של המותג בארץ. אבי מרקוביץ, מנכ"ל קבוצת רולטיים המייבאת ומשווקת את המותג, ערך אמש אירוע חגיגי לכבוד האורח וההשקה. לבית אנדרומדה ביפו הגיעו רבים לצפות בתערוכת צילומים שהפיקה החברה בישראל בשיתוף הצלם רון קדמי, העוסקת בזמן ובמעגל החיים.

עפרה וגיל רייף, השקת סדרת שעוני
 עפרה וגיל רייף, השקת סדרת שעוני

עפרה וגיל רייף

בין אלו שמצאו את הזמן והגיעו: צילה ליסטטנברג מייסדת רולטיים, ישראלה שטיר, עפרה וישראל רייף עם בנם גיל שסיים לאחרונה קורס קצינים, אורי אבל, נעה מימן ורבים נוספים. בתום האירוע ביקש ד"ר פישר מהנהלת רולטיים ומקדמי לנייד את התערוכה לשוויץ במטרה להציגה בשואו רום של החברה. בהמשך תנדוד התערוכה ברחבי העולם ותוצג במדינות בהן פועלת החברה.

קגן באוניברסיטת ת"א

הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב קיימה בשני בערב קבלת פנים חגיגית לשופטת בית המשפט העליון של ארה"ב אלנה קגן. השופטת קגן פרצה שוב ושוב את תקרת הזכוכית, כאשר הייתה האישה הראשונה שהתמנתה כדיקנית בית הספר למשפטים בהרווארד, ולאישה הראשונה ששימשה פרקליטת המדינה בממשל האמריקני.

נילי כהן, אלנה כגן, מיכל הרצוג, קבלת פנים לשופטת בית המשפט העליון של ארה
 נילי כהן, אלנה כגן, מיכל הרצוג, קבלת פנים לשופטת בית המשפט העליון של ארה

נילי כהן, אלנה קגן ומיכל הרצוג

את המפגש הנחתה פרופ' נילי כהן, לשעבר רקטור האוניברסיטה. קגן, שהגיעה לישראל שלושה ימים לאחר שבית המשפט העליון בארה"ב אישר את רפורמת הבריאות של אובמה, שיתפה את הקהל באנקדוטות מאחורי הקלעים של בית המשפט העליון בארה"ב. נכחו: בוגרי הפקולטה ביניהם השופטים חנן מלצר ועוזי פוגלמן ופרופ' דפנה ברק-ארז, ועוה"ד מאיר לינזן, פנחס רובין, דן גבע, גיורא ארדינסט, יוסי מנדלסון, דורי קלגסבלד, מיכל הרצוג ועוד.

זזים

עודד קרמר מונה לסמנכ"ל קריאיטיב במקאן אריקסון ■ בועז הירש, לשעבר ראש מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, מונה ליו"ר החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ ■ יואב וייס מונה למנהל המכירות באל על ישראל ■ אביה מגן-אלמוזנינו מונתה למנהלת הכללית של מלונות פתאל באילת ■ פרופ' אלכס מינץ, דיקן בי"ס לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה, מונה כחבר מערכת כתב העת American Political Science Review ■ ירון ארזי מונה לסמנכ"ל הכספים של רשת קראון פלזה ישראל ■ ערן שחם מונה למשנה למנכ"ל קבוצת הביטוח גל אלמגור ■ איילת לביא מונתה לסמנכ"לית שירות ותפעול בחברת קומקס.