משחק ילדים: המקלדת שתקל על ילדיכם בגישה למחשב

לא צריך להסתבך: המקלדת של Jumboard היא בעלת ארבעה כפתורים צבעוניים בלבד ומאפשרת לילד לטעות בשביל להצליח ולחזק את הביטחון שלו

החופש הגדול כבר כאן וגלגלי השיניים במוחם של ההורים עובדים על התשובה לשאלה מה הם יעשו עם הילדים בחודשיים הקרובים. בחלק מהזמן המחשב יכול לספק תשובה הולמת אבל להושיב ילד קטן מול מקלדת עם יותר מ-100 מקשים זו לא תמיד משימה קלה.

אל המשבצת הזאת נכנסה חברת Jumboard, שהוקמה לפני כשנתיים על-ידי הזוג דני ורחלי ון בירן, כשהמטרה היא לאפשר לגילאים הצעירים לגשת למחשב בצורה קלה ונוחה יותר. "מתצפיות על הילדים שלי הייתה איזושהי מגבלה ומחסום לגשת למחשב. חיפשתי ממשק שהוא מצד אחד מפשט ובמקביל נותן מסגרת לאינטראקציה", מספרת רחלי ון בירן.

כך נוצרה מקלדת בשם Webee שמתחברת למחשב והיא בעלת ארבעה כפתורים צבעוניים בלבד. כך, ילד שמשחק במשחקים של Webee פותר את החידות שבהם באמצעות הקשה על הצבע המתאים.

"בגלל שמספר הכפתורים מוגבל, השיטה מבוססת על ניסוי וטעיה, כדי לתת לילד לטעות בשביל להצליח ולחזק את הביטחון שלו תהיה חלק מהעניין", מסבירה ון בירן. "החוויה היא שהילד ניגש, יכול לטעות ואז ישר להצליח. האינטראקציה נותנת לו דרייב אינסופי לנצח את 'המכונה' הזו".

המקלדת מיועדת לקבוצות גיל משנה עד גיל 5 והתכנים מדורגים בהתאם. החברה מוכרת את המקלדת, בעלות של 199 שקל, בסניפי סופר-פארם או דרך אתר החברה, כשהיא מגיעה עם עשרה משחקים, בעוד משחקים נוספים ניתן לרכוש ב-5-10 שקלים.

לא כמו קומפי

לחלק מההורים מקלדת Webee יכולה להזכיר מוצרים אחרים בשוק כמו המקלדת של קומפי, אך ון בירן ממהרת להסביר את ההבדלים. "יש כל מיני קונסולות עם מקשים שיש עליהם ציורים. שם, תוכן נוסף מגיע עם קסטה בעלות של יותר מ-100 שקל לעומת המוצר שלנו שכל משחק עולה 5 שקלים וניתן להורדה ישירות מהאינטרנט", היא מסבירה.

"בנוסף, העובדה שלא מדובר במקלדת מחשב רגילה לא מאפשרת לילד ללחוץ בטעות על מקשים שיכניסו אותו לאתרים שונים באינטרנט. כמו כן, המערכת מפיקה דוחות מעקב להורים על התפתחות הילד ובגלל שהיא מבוססת אינטרנט, אנחנו משפרים את התכנים כל הזמן באמצעות פידבקים מהמשתמשים".

לצד הזוג ון בירן, עובדת גם פסיכולוגית מומחית לגיל הרך וכן צוות פדגוגי שעוזר ומייעץ בכל הקשור למשחקים השונים. המשחקים עצמם מלמדים את הילדים פיזיקה, מתמטיקה, שפות לצד מיומנויות של זיכרון, אבחנה, מהירות תגובה ועוד. כיום קיימים במערכת כ-60 משחקים, כשלדברי ון בירן עד סוף השנה יתווספו עוד 40.

המודל העסקי: "ההכנסות העיקריות מגיעות ממכירת מקלדות ומשחקים. בנוסף, מכיוון שאנחנו לומדים כל פעולה של קבוצות הגיל האלה, אנחנו מייצרים מאגר מידע רב ערך של יכולות, העדפות והרגלים שניתן יהיה בעתיד למצוא דרכים לייצר ממנו כסף".

משמעות השם: שילוב בין המילים Jumbo (ענק) ו-Keyboard (מקלדת).