עוד שינוי בפסגות: סמנכ"ל הרגולציה רמי ששון פורש

המהלך שמוביל המנכ"ל החדש, חגי בדש, נתקל בהתנגדות של כמה מבכירי החברה שלא קודמו

כחודש לאחר כניסתו לתפקיד, וכפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, מוביל חגי בדש, מנכ"ל פסגות, שינוי ארגוני, ומקדם חלק מבכירי בית ההשקעות. זאת, בין היתר, על מנת ליצור ודאות ויציבות בקרב ההנהלה הקיימת, לאחר שבשנה החולפת סבל בית ההשקעות מעזיבה של לא מעט מנהלים.

אלא של"גלובס" נודע כי המהלך של בדש עורר התנגדות בקרב כמה מבכירי בית ההשקעות, שדרשו כי הוא ישפר את מעמדם, ולא - יודיעו על עזיבתם. אחד מהם הוא רמי ששון, סמנכ"ל הרגולציה והאחראי על האכיפה בבית ההשקעות. זה האחרון, כך נודע ל"גלובס", הודיע כי בעקבות מינויה של לילך הראל, היועצת המשפטית של פסגות לסמנכ"ל בכירה, הוא פורש מתפקידו.

הראל קודמה על ידי בדש כך ששתי המחלקות, רגולציה וייעוץ משפטי, יהיו תחת ניהולה, בדומה למבנה הנהוג בבנקים ובחברות ביטוח בהם שתי מחלקות אלה נמצאות תחת קורת גג אחת. מפסגות לא נמסרה היום תגובה לדברים.

התייעלות בדרך עקיפה

ששון, 47, הוא אחד העובדים הוותיקים בפסגות, עוד מהתקופה שבית ההשקעות היה בבעלות בנק לאומי. בספטמבר 2008 מינה אותו המנכ"ל דאז, רועי ורמוס, לסמנכ"ל רגולציה, כחלק מבניית מערך רגולציה שהיווה חטיבה נפרדת מהייעוץ המשפטי.

ששון אחראי בתפקידו על נושאי בקרה, ניהול סיכונים, בקרת אשראי, ציות, איסור הלבנת הון וקשר עם הרשויות והרגולטורים. בתפקידו הקודם שימש ששון כיועץ משפטי ראשי של פסגות. מקורבים לפסגות מעריכים כי עם עזיבת ששון ייתכן שתפקידו לא יאויש אלא ייכנס תחת המחלקה משפטית, וכך ייחסכו עלויות השכר שלו, שמוערכות בכמיליון שקל בשנה. אמנם השינוי הארגוני אינו כולל בהגדרתו פיטורים, אך לא בטוח שעובדים ומנהלים שיעזבו יוחלפו באחרים, מה שעשוי להוביל להתייעלות בדרך עקיפה.

כאמור, מיד לאחר כניסתו לתפקיד, החל בדש בהובלת שינוי מבני בפסגות שיכלול ריכוז כל מערכי השירות, המכירות ושימור הלקוחות תחת טל קדם, שימונה למשנה למנכ"ל. חטיבת הלקוחות תשרת את כלל לקוחות פסגות (1.3 מיליון פרטיים ו-25 אלף לקוחות עסקיים) כך שהיא תהיה הכתובת היחידה בכל שלבי ההתקשרות של פסגות עם לקוחותיה. זאת, בניגוד לקיים היום, בו ההתקשרות עם הלקוחות נעשית בהתאם לסוג המוצר.