כלל פיננסים הוריד את ההמלצות לשותפויות הגז ב"תמר"

בכלל פיננסים הורידו את ההמלצה שלהם למניות של אבנר, דלק קידוחים וישראמקו ל"תשואת שוק" ■ אחת הסיבות להורדה נובעת מהשפעת מסקנות ועדת צמח על השווי של השותפות בקידוח לוויתן

בית ההשקעות כלל פיננסים הודיע היום על הורדת המלצות למניות אבנר , דלק קידוחים , ישראמקו ורציו . בבית ההשקעות טוענים שיש 3 סיבות עיקריות להורדת ההמלצות. ההמלצה החדשה לישראמקו, דלק קידוחים ואבנר הינה "תשואת שוק" ואילו ההמלצה על המניה של רציו הינה "תשואת חסר". בשל חוסר הוודאות, בית ההשקעות לא פרסם מחיר יעד חדש למניות.

אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים ירון זר אומר שבכנס של השותפויות שנערך אתמול, נאמר שחלק מהשותפויות מתכוונות להפוך לחברות על מנת לעזור להם לגייס כספים בצורה קלה יותר. בנוסף, לפי חוות דעת עדכניות קופות הגמל והפנסיה צפויות לשלם מס חברות בגין רווחי השותפויות.

בכלל פיננסים מעריכים שלפחות אחד משני המהלכים הללו יתממש, ולכן יש לקחת בחשבון מס חברות בגין שותפויות הגז. בבית ההשקעות מעריכים שהסיבה השלישית נובעת ממסקנות ועדת צמח שצפויה לפרסם את מסקנותיה הסופיות לקראת סוף החודש, אולם מסקנות הביניים של הועדה מהוות סימן לדאגה.

בבית ההשקעות טוענים שלמרות ההערכות בשוק שזה לא יקרה, צריך לקחת בחשבון את האפשרות שקופות הגמל והפנסיה יהיו חייבות בתשלום מס חברות בגין חלקן ברווחי השותפויות. "להערכתנו, המדינה לא תוותר על הכנסות עתידיות משמעותיות אלה", נכתב בסקירה של כלל פיננסים. "לאור זאת ראוי לתמחר את שותפויות הגז בהנחה של תשלום מס חברות".

הסיבה השלישית שבגינה הוריד בית ההשקעות את ההמלצה לשותפיות, הינה המסקנות של ועדת צמח שפוגעות בשווי של הקידוח ב"לוויתן". בכלל פיננסים מודאגים בעיקר מהמסקנה שלפיה מתקני היצוא חייבות להיות בשליטה ישראלית. "המגבלה הזאת הינה הבעייתית ביותר עבור השווי של לוויתן", כתב זר בסקירה. "משמעותה איסור על שיתוף פעולה בין לוויתן ובלוק 12 ודחיה בלוחות הזמנים".