עכשיו זה סופי: דנקנר מכר את השליטה בכלל תעש' לבלווטניק

(עדכון) - אי.די.בי נותרה עם החזקה של 10.6% ממניות כת"ש ■ קיבלה 761 מיליון שקל ועתידה לקבל עוד 509 מיליון שקל עד סוף השנה ■ דנקנר: "מברך את בלווטניק על כניסתו לפעילות עסקית בישראל. כת"ש תמשיך לשגשג"

איש העסקים לן בלווטניק סגר היום (ה') את העסקה לרכישת השליטה בכלל תעשיות מידי נוחי דנקנר, במהלך שיפנה לקבוצת IDB מזומנים ועשוי לסייע בהורדת תשואות האג"ח שלה.

אי.די.בי פיתוח מכרה 49.9% מתוך 60.5% מהחזקותיה בכת"ש, וזאת תמורת 1.27 מיליארד שקל. העסקה משקפת לכלל תעשיות שווי של 2.55 מיליארד שקל, והשלמתה התאפשרה לאחר עמידה בכל התנאים המתלים, לרבות קבלת האישורים הרגולטוריים והמימון הנדרש.

לפי תנאי ההסכם בין הצדדים, עם השלמת העסקה קיבלה אי.די.בי תשלום בסך של כ-761 מיליון שקל, כאשר יתרת התשלום, בסך של כ-509 מיליון שקל, תשולם עד סוף 2012.

דנקנר ציין עם השלמת העסקה כי "אני מברך את לן בלווטניק על כניסתו לפעילות עסקית משמעותית בישראל ומודה לו ולצוותו על הובלת העסקה במקצועיות וביעילות. העסקה מהווה זריקת עידוד חשובה למשק ולכלכלה הישראלית ואני משוכנע שכלל תעשיות, בהנהגת לן בלווטניק ובניהולו של חברי אבי פישר, תמשיך לשגשג וליצור ערך כלכלי, יזמות וחדשנות".

בלווטניק מסר: "אני שמח על השלמת העסקה ומצפה לעבוד בשיתוף פעולה קרוב עם הצוות הניהולי המכובד והמנוסה של כלל תעשיות".

אי.די.בי. יוצגה בעסקה באמצעות עוה"ד נחמה ברין, לימור אורון-אברהם, דורון סגל ואריאל רוזנברג ממשרד גולדפרב זליגמן.