וורן באפט תרם כ-1.5 מיליארד דולר לעמותה של ביל גייטס

באפט התחייב בעבר לתרום את רוב הונו לצדקה ■ התרומה התבצעה באמצעות העברת כ-18 מיליון מניות של חברת ברקשייר האת'וואי לעמותה

המיליארדר וורן באפט תרם קצת יותר מ-1.5 מיליארד דולר לעמותה שהקים המנכ"ל לשעבר ומייסד חברת מיקרוסופט ביל גייטס, כך עולה מהודעה שנשלחה לרשויות בארצות הברית. באפט התחייב בעבר לתרום את רוב הונו לצדקה, התחייבות שלקח גייטס בעצמו.

על פי ההודעה, באפט תרם 18.4 מיליון מניות (מניות B) של חברת ברקשייר האת'וואי שבבעלותו, שהשווי המוערך שלהן הוא 1.52 מיליארד דולר, לעמותה של ביל ומילנדה גייטס. מחיר המניה של חברת ברקשייר ביום שישי עם סיום המסחר בוול סטריט עמד על 82.54 דולר.

"אני דוחק באנשים לפתוח את הארנקים שלהם, לרשום צ'קים ולעשות הכל על מנת לתרום", אמר באפט בשנה שעברה בסרטון וידאו. "אתה תגלה שאם אתה תורם דולר ומשהו מעצמך, הצד השני ירגיש שהוא קיבל הרבה יותר מדולר".

כבר בשנת 2006 הודיע באפט על כוונתו לתרום כ-10 מיליון מניות, מדרגה B, של ברקשייר לעמותה של גייטס, ונתן תרומה ראשונית של כ-50 אלף מניות. במכתב מטעם באפט שפורסם באותה שנה נכתב שהוא מצפה שהמניה של החברה "תצמח באופן לא רגיל, בסכום שיכסה על הירידה במספר המניות שיחולקו".