סקר: סיכוי של 70% שהפד ישיק תוכנית תמריצים שלישית

הסקר נערך על ידי סוכנות "רויטרס" בעקבות נתוני התעסוקה שפורסמו אתמול ■ 8 מתוך המוסדות שהשתתפו בסקר העריכו שהפד ישיק את התוכנית כבר בחודשים אוגוסט או ספטמבר הקרובים

נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו אתמול בארצות הברית, הגבירו את הסיכויים שהפדרל ריזרב ישיק עוד תוכנית תמריצים כלכלית על מנת לעודד את השווקים, כך עולה מסקר שערכה הבוקר סוכנות הידיעות "רויטרס" בקרב סוחרים בוול סטריט.

הסקר נערך בקרב 16 מוסדות פיננסים גדולים, שסוחרים ישירות מול הפדרל ריזרב, והחציון של התוצאות הצביע על כך שהסיכוי שהפדרל ריזרב יגדיל את המאזנים שלו על ידי סבב שלישי של רכישות אג"ח עומד על 70%. בסקר דומה שנערך על ידי "רויטרס" לפני כחודש, חציון התוצאות הצביע על סיכוי של 50% להתערבות מצד הפדרל ריזרב.

דיוויד רסלר, כלכלן בחברת נומורה, העריך שהסיכוי להתערבות מצד הפדרל ריזרב עומדת כיום על 75% והוא טוען שמהלך כזה מצד הפד עלול להתרחש כבר בחודש אוגוסט לכל המוקדם. "בתקופה הזאת, אני מעריך שזה יגיע, בעיקר בגלל התוצאות שאנחנו רואים בשוק העבודה לא נותנים לפדרל ריזרב מנוחה", אמר רסלר.

על פי הסקר, 8 מוסדות מתוך המוסדות שהשתתפו בסקר מעריכים שהפד ישיק את התוכנית במהלך פגישת ועידת השוק הפתוח שלו בחודש אוגוסט או ספטמבר, כש-2 מהם אמרו שזה יקרה באוגוסט. 12 מוסדות שהשתתפו בסקר אמרו שזה יקרה עד סוף השנה.