נמנעה הצטרפות הרשות הפלסטינית כמשקיפה באבש"א

גלי צה"ל: הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה דחה את בקשת הרשות הפלסטינית להתקבל לשורותיו במעמד של משקיפה

ברוב של 28 נגד 21 הצליחה בסוף השבוע מדינת ישראל לסכל מהלך של הפלסטינים לנסות להתקבל כמשקיפים בארגון אבש"א - הארגון לביטחון ושיתוף באירופה, בו חברות 56 מדינות. כך מדווחים בגלי צה"ל.

המהלך החל ביום שישי בערב, בכינוס של אסיפת הארגון במונקו, וההצבעה התקיימה אתמול בערב. מי שבחר לסייע לפלסטינים במהלך היו הנורווגים, בעוד שבעמדה הישראלית תמכו מדינות רבות, וביניהן ארצות-הברית, איטליה, יוון, גרמניה, הולנד, ואפילו טורקיה.

סגן שר החוץ, דני איילון, סבור שמדובר בהישג לישראל. "לצערנו, הפלסטינים ממשיכים בנסיונותיהם החד צדדיים לכפות על הקהילה הבינלאומית להכיר בהם כבמדינה", אמר, "משרד החוץ ימשיך להיאבק בלוחמה המדינית של הרשות, ולהבהיר להם שיוכלו להגיע להישגים רק באמצעות משא ומתן ישיר וללא תנאים מוקדמים".

במשרד החוץ מציינים שההתייצבות הטורקית לצידה של מדינת ישראל יכולה להוות סנונית ראשונה שמבשרת שבאנקרה מעוניינים בסיום המשבר הדיפלומטי עם ירושלים. בחודשים האחרונים פסקה גם ההתלהמות הרטורית של ראש ממשלת טורקיה ארדואן בעניין ישראל. כבר לפני שנה ניסו הפלסטינים בסיוע של חברת פרלמנט מבלגיה להצטרף כמשקיפים לארגון וגם אז סוכל המהלך אם כי ברוב דחוק.