היי-טקיסטים - היזהרו מ"חוק המלשינון" על מכוניות ליסינג

ציי הרכב יחויבו לדווח לרשויות באופן שוטף על מספר התלונות שצבר כל נהג ועל אופי הטיפול בהן ■ קיבלתם יותר מ-4 תלונות? פרטיכם יועברו למשרד התחבורה להמשך טיפול

החבל מתהדק סביב נהגי הליסינג: על פי התקנות החדשות, בקרוב יחויב כל רכב ציים בהצמדת מדבקה ענקית לדיווח של הציבור על עבירות תנועה.

משרד התחבורה יגיש החודש לאישור הכנסת את תקנות התעבורה החדשות לדיווח על עבירות תנועה של רכבי ליסינג וציים, שידוע גם בכינוי "חוק המלשינון". על פי התקנות החדשות, יחויבו רכבי ציים להדביק על הרכב מדבקות בעלות רקע לבן או צהוב שגודלן המינימלי ישתנה בהתאם לגודל הרכב.

ברכב משפחתי, למשל, רוחבה המינימלי של המדבקה יהיה 40 ס"מ וגובהה 10 ס"מ. המדבקות יישאו עליהן מספר טלפון מקוצר (מספר כוכבית) להתקשרות והן יודבקו על חלקו האחורי של הרכב או על הדלת הקדמית השמאלית.

בנוסף, מבקש משרד התחבורה את אישור ועדת הכלכלה לחייב בתקנות את מנהל צי הרכב או את התאגיד בעל הצי למסור כל שנה דוח מפורט שכולל פרטים בדבר מספר התלונות שקיבל כל נהג בתאגיד, מהות התלונה ואופי הטיפול בה וכן מספר התאונות בהם היו מעורבים נהגי התאגיד.

בנוסף, מבקש המשרד לקבל דיווח מיידי על כל מקרה שבו נהג קיבל יותר מ-4 דיווחים ועל אופי הטיפול. לדברי משרד התחבורה, נוסח התקנות אושר על ידי משרד המשפטים ותואם עם משטרת התנועה.