"גידול דור עתיד הוא דבר שאנחנו משקיעים בו ביומיום"

משרד רו"ח ליאון-אורליצקי מתפתח: לאחרונה צורפו למעגל השותפות שלושה שותפים: "המינוי שלהם הוא חלק מתהליך הצמיחה של המשרד", אומר השותף-המנהל רו"ח משה ליאון

משרד רואי-החשבון ליאון-אורליצקי, שצמח מאוד בשנים האחרונות, הן במספר רוה"ח המועסקים בו והן במספר שותפיו - ובעקבות זאת עלה בדירוגי משרדי רואי-החשבון לחמישייה השנייה מבחינת גודלו - ממשיך לצמוח ולהתפתח: לאחרונה צירף המשרד למעגל השותפות שלושה שותפים חדשים: רו"ח תמיר סער (41); רו"ח בועז דהרי (48) ורו"ח תמיר בן-שמעון (39).

משרד רו"ח ליאון-אורליצקי הוא אחד מעשרת המשרדים הגדולים בארץ וחבר ברשת הבינלאומית MOORE STEPHENS. המשרד מתמחה בחשבונאות, בביקורת ובמתן ייעוץ וליווי עסקי, ומנוהל ע"י השותפים-המנהלים רו"ח משה ליאון, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ורו"ח עופר אורליצקי.

המשרד, שהוקם בשנת 1991, התמזג ב-2001 עם משרד רואי-החשבון לוין-דב-אורליצקי; וב-2007 התמזג עם המשרד הירושלמי הוותיק חגי ולנשטיין, וצירף אליו "כוכבים" כמו רוה"ח דודי גולדברג וגילה שלייפר. בשנים האחרונות נמצא המשרד במגמת צמיחה מתמדת, וכיום מועסקים בו 177 עובדים, מתוכם 83 רואי-חשבון ו-15 שותפים, לרבות שלושת השותפים החדשים.

גידול דור העתיד

לדברי השותף-המנהל רו"ח משה ליאון, החזון של המשרד הוא להמשיך ולצמוח. "היתרון של הפירמה שלנו הוא בזמינות המיידית ללקוח של הדרג הבכיר ביותר בפירמה. הפירמה ממוקמת היום בשביעייה הראשונה, ובאופן טבעי יש שאיפה לגדול ולהתפתח. מינוי השותפים החדשים הוא חלק מתהליך זה. יחד עם זאת, אני מאמין שהתהליך צריך להיות הדרגתי ולאורך זמן".

לשאלה כיצד ניתן להגיע לשותפות הנכספת במשרד, משיב רו"ח ליאון, כי "אין קריטריונים קבועים. בחירת השותפים במשרד נעשית בראש ובראשונה על-פי ההתמחות, הניסיון והמקצועיות שלהם. שותפים רבים בליאון-אורליצקי צמחו מהמשרד עצמו. גידול דור עתיד במשרד הוא דבר שאנחנו משקיעים בו ביומיום".

"אין אווירת משבר"

כחלק מרצון המשרד להציג אופק לקידום עובדיו, שולבו השותפים החדשים במשרד בניהול מחלקותיו השונות. רו"ח תמיר סער, המתמחה בניהול משאים-ומתנים על אשראים מול הבנקים, גיוס הלוואת ומשקיעים ועוד, יעמוד בראש המחלקה הכלכלית; רו"ח בועז דהרי, אשר עסק רבות ביישום התקינה הבינלאומית, ביצוע בדיקות נאותות עבור משקיעים ובדיקות נאותות לתשקיפים עבור חתמים, יעמוד בראש המחלקה המקצועית לצידו של רו"ח דודי גולדברג; ורו"ח תמיר בן-שמעון, יוצא רשות המסים ומי שהקים את מחלקת המיסוי במשרד, יעמוד בראש מחלקת המסים.

את צמיחת משרד ליאון-אורליצקי ניתן לייחס גם לשינויים הדרמטיים שאירעו בשוק ראיית-החשבון בשנים האחרונות ובאופי עבודתו של רואה-החשבון המודרני. לדברי רו"ח משה ליאון, רואי-החשבון יצטרכו וצריכים להתמודד עם לא מעט אתגרים השנה וב-2013. "שוק ראיית-החשבון התמודד עם לא מעט שינויים בשנתיים האחרונות ובשנה הקרובה ההתמודדות של השוק תהיה גם היא סביב שינויים נוספים בתחום התקינה החשבונאית IFRS ורגולציה בשוק ההון".

במה שונה תפקידו של רו"ח כיום מאשר בעבר?

רו"ח ליאון: "הנושאים המיוחדים שבהם אנו מטפלים כיום מושפעים מהשינויים בתקינה החשבונאית וברגולציה על החברות. כיום ההתייעצות של החברות והגופים-הלקוחות, עם רואה-החשבון נעשית בזמן אמת ובאופן שוטף. שינוי זה נוצר בשל המהפכה בתקינה החשבונאית שגרמה לכך שלאופן שבו מבוצעת העסקה יש השפעה ישירה על דרך הביטוי שלה בדוחות הכספיים.

"לכן, אנו מדגישים שוב ושוב בפני הלקוחות את החשיבות בהתייעצות איתנו, כבר בשלבים המוקדמים של המשא-ומתן בנוגע להשפעות האפשריות".

יש עוד אתגרים שאתם מתמודדים איתם, כאלה למשל הנובעים מהמשבר באירופה? והאם בישראל יש אווירת משבר או שהמשק עדיין מגלה חוסן?

רו"ח ליאון: "אין אווירת משבר במשק; וישנם סימנים לצמיחה. אמנם נמוכה יותר לעומת השנים הקודמות, אבל לא קיימת תחושת משבר. המשבר שהיה בארה"ב והמשבר הנוכחי באירופה השפיעו פחות ממה שחששנו על המשק הישראלי, ואם הכלכלה תמשיך להתנהל באחריות כפי שנוהלה עד כה, ההשפעה של המשבר תמשיך להיות פחותה".