מרכז ההשקעות אישר: מיליארד שקל למפעלים בפריפריה

המשרד יעביר מענקים בסך 170 מיליון שקל ל-25 מפעלים, שיוקמו או יורחבו ויוסיפו כ-1,500 משרות צאיג: בשורה לפריפריה

מינהלת מרכז ההשקעות במשרד התעסוקה, התעשייה והמסחר (תמ"ת) אישרה באחרונה שורה של מענקים בהיקף כולל של כ-170 מיליון שקל ל-25 חברות שיקימו מפעלים חדשים או ירחיבו מפעלים קיימים באזורי תעשייה שפועלים באזור הצפון ובאזור הדרום.

המענקים יינתנו במסגרת תכנית להשקעות חדשות מצד החברות, ולדברי מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, חזי צאיג, יישומה יוביל לתוספת של כ-1,500 מקומות עבודה חדשים.

"מדובר בבשורה לפריפריה", אמר היום צאיג ל"גלובס", "בחלק מהמקרים מדובר בהשקעות חדשות בישראל, מצד חברות שמנהלות מחזורי מכירות בהיקפים של מיליארדי דולרים. מדובר בתאגידי ענק שמשקיעים בישראל בהקמת תשתיות ואין לי ספק שהם ימשיכו להשקיע כאן גם בעתיד, ולהרחיב את פעילותן".

מקריית שמונה עד הנגב

בתמורה למענק הכולל, שהיקפו כ-170 מיליון שקל, 25 החברות עתידות להשקיע יחדיו סכום של כמעט מיליארד שקל. בין החברות שזכו למענק, סודה-סטרים, שתקים מפעל חדש באזור התעשייה עידן הנגב שליד להבים בהשקעה של כ-120 מיליון שקל, ותעסיק בו כ-125 עובדים; מאפי-פארמה שתקים באזור התעשייה שברמת חובב מפעל לייצור חומרי גלם פעילים לשוק הפרמצבטיקה בהשקעה כוללת של יותר מ-55 מיליון שקל. עם השלמת הבנייה, המפעל יקלוט כ-40 עובדים; חברת אולטרייד-מחזור תקים באזור התעשייה ברקן מפעל חדשני וראשון מסוגו בישראל להפרדת פסולת אלקטרונית בהשקעה של כ-40 מיליון שקל, שיועסקו בו כ-25 עובדים ומשחטת עוף-הגליל בקרית שמונה תורחב בהשקעה של יותר מ-40 מיליון שקל, ואחרי ההרחבה תגדל מצבת עובדיה בעוד 30 עובדים.

לדברי צאיג, מדובר באישור למענקים שמתייחסים למחצית הראשונה של השנה ובעתיד יהיו מחולל תעסוקה. הוא הביע שביעות רצון מאופן הפריסה הגיאוגרפית של ההשקעות המתהוות, ולדבריו הדבר יטיב על תושבי הפריפריה שימצאו מקומות עבודה זמינים בתעשייה.