רוצים ללמוד לנגן על פסנתר? אפליקציה חדשנית תסייע לכם

חברת הסטארט-אפ הישראלית Joytunes שחררה בסוף השבוע האחרון אפליקצייה שמאפשרת ללמוד ולהתאמן בנגינה על פסנתר ■ הרעיון הוא לשחק סבתא חביבה שצריכה לטאטא כל מיני מזיקים מעל הפסנתר שלה

ללמוד נגינה על פסנתר הוא לא דבר קל, אבל חברת הסטארט-אפ Joytunes הופכת אותו לדבר כיפי. אחרי שעשתה זאת עם החלילית, החברה הישראלית שחררה בסוף השבוע האחרון אפליקציה לאייפד ולאייפון שמאפשרת ללמוד ולהתאמן בניגון על פסנתרים של יצירות קלאסיות מוכרות על-ידי משחק.

הרעיון הוא לשחק סבתא חביבה שצריכה לטאטא כל מיני מזיקים מעל הפסנתר שלה. כל מזיק כזה הוא תו אחר ומשמיע כמובן צליל אחר כשלוחצים עליו.

באפליקציית Piano Dust Buster ניתן לשחק על פסנתר אמיתי וכך להתאמן בנגינה באמצעות המשחק או על-ידי פסנתר מגע שמוצג על-גבי מסך האייפד. לאחר שבוחרים את המצב המועדף, ניתן לבחור את רמות הקושי ואף אופציית אימון ואופציה של "המשחק האמיתי", שמדמה כביכול הופעה מול קהל (Showtime).

במבט ראשון המשחק יכול אולי להזכיר לחלק מהמשתמשים את גיטר הירו ודומיו, אבל אנשי החברה מבהירים כי מדובר בחוויה שונה לגמרי כיוון שכאן משתמשים בכלי נגינה אמיתי כדי לשחק ולא בגיטרה או תופים מפלסטיק וכך לומדים לנגן באמת.

האפליקציה הקודמת של החברה, Record Master, אפשרה לשלוט באמצעות חלילית במטוס שצריך לאסוף נקודות במהלך טיסתו. גובה המטוס הוגדר לפי עוצמת וסוג הקול שבקעו מהחלילית. את החברה הקימו יובל ויגאל קמינקא ורועי איציקובסקי.

מכשירים: אייפון ואייפד. מחיר: חינם.