אליפות שווה זהב: חוזה משודרג ב-58% למנצ'יני במנצ'סטר סיטי

האיטלקי חתם על חוזה חדש לחמש שנים שיבטיח לו שכר בסך 7.5 מיליון ליש"ט לעונה; יהפוך למנג'ר בעל השכר השני הכי גבוה בכדורגל העולמי

רוברטו מנצ'יני, מנג'ר מנצ'סטר סיטי, עשה בעונה החולפת היסטוריה כשזכה עם הקבוצה באליפות הראשונה שלה באנגליה מזה 44 שנים. כעת הגיע הזמן שלו לקצור את פירות ההצלחה: המועדון האריך את החוזה שלו, שהיה אמור להסתיים בסוף העונה הקרובה - בחמש עונות נוספות, במסגרתן יעניק לו העלאה משמעותית במשכורת.

לפי עיתון "הטיימס", המאמן האיטלקי, שבעונה החולפת הרוויח 4.75 מיליון ליש"ט (הגבוה ביותר באנגליה), יקבל שדרוג של 58%, ושכרו השנתי בעונות הקרובות יעמוד על 7.5 מיליון ליש"ט. סכום זה יגדיל עוד יותר את הפער בינו לבין אלכס פרגוסון, מאמן היריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד, ברשימת המנג'רים המרוויחים ביותר בפרמיירליג (שכרו השנתי של הסקוטי עומד על 4 מיליון ליש"ט).

החוזה החדש שהעניק למנצ'יני השייח' מנצור מאבו-דאבי, הבעלים של הסיטי, מזניק אותו גם למקום השני ברשימת המנג'רים המרוויחים בעולם. על-פי סוכנות השיווק הפורטוגלית Futbol Finance, ז'וזה מוריניו, מאמן ריאל מדריד, ישמור על המקום הראשון בדירוג זה, עם 8.4 מיליון ליש"ט לעונה; חוס הידינק, מאמן אנז'י מחצ'לקה הרוסית שנרכשה ב-2010 על-ידי האוליגרך סוליימאן קארימוב, מרוויח 6.3 מיליון ליש"ט בעונה ומתייצב במקום השלישי; קרלו אנצ'לוטי מפ.ס.ז' ויופ היינקס מבאיירן מינכן סוגרים את החמישייה הראשונה.

מנצ'יני בן ה-47, מאמן אינטר, לאציו ופיורנטינה לשעבר, צפוי לגרוף בחמש השנים הקרובות סך של 38 מיליון ליש"ט במנצ'סטר סיטי. לאחר החתימה, אמר האיטלקי: "אני נרגש ומאושר להישאר כאן לחמש שנים נוספות. זה מועדון פנטסטי". מנצ'יני החליף בדצמבר 2009 בתפקיד מנג'ר סיטי את מארק יוז.

7 המאמנים בעלי השכר השנתי הגבוה ביותר (במיליוני ליש"ט)

1. ז'וזה מוריניו (ריאל מדריד, ספרד) - 8.4
2. רוברטו מנצ'יני (מנצ'סטר סיטי, אנגליה) - 7.5
3. חוס הידינק (אנז'י מחצ'לקה, רוסיה) - 6.3
4. קרלו אנצ'לוטי (פריס סן-ז'רמן, צרפת) - 4.9
5. יופ היינקס (באיירן מינכן, גרמניה) - 4.2
6. אלכס פרגוסון (מנצ'סטר יונייטד, אנגליה) - 4.0
7. ארסן ונגר (ארסנל, אנגליה) - 3.9

* נתונים: Futbol Finance