הרשות השנייה קבעה ש"לילה כלכלי" ביצעה 3 הפרות

על פי הרשות השנייה, במקרה הראשון הציגה התוכנית סרטון תדמית של חברה ששלמה מעוז נמנה עם בעליה ■ הרשות קבעה גם ששיבוץ חסויות לאתר "בזיפורטל" מהווה הפרה

כלכלי להתראיין ב"לילה כלכלי". הרשות השנייה קבעה היום שתי הפרות לערוץ 10 בעקבות חשיפת סרטון תדמית ואתר האינטרנט של חברת ההשקעות "Hon Line" בתוכנית "לילה כלכלי", שבה משמש בעלי החברה, שלמה מעוז חבר קבוע בפאנל היועצים שלה. כמו כן הרשות קבעה הפרה חוזרת לערוץ 10 על שיבוץ חסויות לאתר "ביזפורטל" העוסק בנושאי כלכלה ושוק ההון ב"לילה כלכלי" שבהן משמש עורך האתר יוסי פינק כפרשן קבוע.

על פי כללי הרשות השנייה, בתוכנית בענייני היום או בתוכנית העוסקת בענייני כלכלה והשקעות, חל איסור על שיבוץ הודעת חסות מאת גורם שעיסוקו נוגע לנושא שבתוכנית או שיכול להיווצר רושם בציבור שנותן החסות עשוי להשפיע על תוכנה של התוכנית. אי לכך החליטה התוכנית כי הצגת תפקידי החברה ויתרונותיה של החברה של מעוז ללקוחות בהשוואה לחברות אחרות ומתן בקורת והמלצות על ידי חברי הפאנל המקצועי של התוכנית היא בניגוד גמור לכללי הרשות השנייה.

כמו כן, הרשות מצאה כי השתתפותו הקבועה של מר פינק שהינו עורך אתר "ביזפורטל" כפרשן כלכלי בתוכניות בהן שודרה החסות, הינה חמורה ואף מעלה את החשש לקיומו של שתוף פעולה האסור ע"פ הכללים בין האתר ובין הפקת התוכנית.

יצויין כי בימים אלה מאיים ערוץ 10 בתביעת דיבה נגד החוקרת והעיתונאית לשעבר ענת באלינט ואתר "העין השביעית" בנוגע לטענה כי ב-2010 נמכרו אייטמים ב"לילה כלכלי". זאת בעקבות פרסום עבודת של באלינט במסגרת האתר, שבו נטען כי ב-2010 גבה הערוץ תשלום של 15 אלף שקל עבור ראיון בתוכנית. בערוץ טוענים כי הנטען במחקרה של באלינט הוא דיברתי ושקרי.

לדברי אילת מצגר, מנכל"ית בפועל של הרשות השנייה, "הרשות רואה את ההפרות הללו בחומרה רבה. הרשות מקפידה על העיקרון החשוב של שמירה על עצמאות התוכן, בייחוד כאשר מדובר בתוכנית העוסקת בענייני היום - ז'אנר המחייב שמירה על איזון ואובייקטיביות ללא חשש למשוא פנים ולהטיה ע"י אינטרסים מסחריים".

גורם בערוץ 10 אמר בתגובה לטענות הרשות השנייה כי "יוסי פינק ושלמה מעוז מופיעים בלילה כלכלי כבר למעלה מ-3 שנים, ואין שום שיתוף פעולה מסחרי איתם או עם החברות שבהן הם עובדים. לאחרונה אתר "ביזפורטל", שבו עובד פינק, התחיל לפרסם חסויות בערוץ 10, וקיבלנו את הערת הרשות השנייה לפיה פינק לא יופיע באותם ימים שבהם מופיעות חסויות". בהתייחס למעוז אמר הגורם הבכיר כי "כפי ששרון גל סיפר בראיון לאחרונה, הוחלט לעשות אייטם על החברה החדשה שמעוז הקים בגלל העניין העיתונאי שבה. הכל נעשה בשקיפות ותוך גילוי נאות. בכל מקרה, אין בלילה כלכלי אייטמים בתשלום או כל תוכן שיווקי משום סוג שהוא".

מחדשות 10 נמסר: "אין בתוכנית לילה כלכלי תוכן שיווקי. ואף פרשן או מרואיין לא משלם או מקבל כסף עבור אייטם"