Fiftyone הישראלית השלימה גיוס של 10.1 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ מציעה חבילת מוצרים בתחום התשלומים והלוגיסטיקה, המקלה על קמעונאים מקוונים למכור ברחבי העולם, בעזרת שירותים כגון עיבוד תשלומים, חישוב עלויות ומרכז בינלאומי לניהול החזרים

חברת הסטארט-אפ הישראלית Fiftyone השלימה גיוס של 10.1 מיליון דולר. בגיוס השתתפו המשקיעים הקיימים בהם הקרנות פיטנגו, Adam Street Partners, OnLine Ventures ו-Venture Startegy. על-פי IVC, לסבב הנוכחי הצטרפה גם קרן ההון סיכון Vintage ובסך הכול גייסה עד כה החברה 37.6 מיליון דולר.

החברה הוקמה ב-1999 על-ידי היזם הסדרתי והאנג'ל יובל טל תחת השם E4X. הרעיון הראשוני היה פיתוח פתרון תשלומים המיועד לקמעונאים מקוונים הפועלים מול לקוחות במדינות שונות ולחסוך עבורם את הצורך בעיסוק בשערי חליפין במטבעות זרים. בעלי האתרים היו מאפשרים ללקוחות לשלם בכל מטבע, והחברה עשתה בשבילם את ההמרות ולקחה דמי תיווך.

בשנת 2007 החברה שינתה את שמה ל-FiftyOne והגדילה את ההיצע. כיום היא מציעה חבילת מוצרים בתחום התשלומים והלוגיסטיקה, המקלה על קמעונאים מקוונים למכור ברחבי העולם, בעזרת שירותים כגון עיבוד תשלומים, חישוב עלויות ומרכז בינלאומי לניהול החזרים.

השירותים שהחברה מספקת מקלים מאוד על פעילות האתרים המסחריים, שהם רובם אמריקנים ופועלים בדולרים, בשעה שהרוב המוחלט של הלקוחות שקונים באינטרנט נמצאים מחוץ לארה"ב. חברת FiftyOne עוזרת בעיקר לקמעונאים אמריקניים למכור את מוצריהם בכ-105 מדינות ובכ-40 מטבעות שונים.

התוכנה של FiftyOne מותקנת על תשתית המסחר האלקטרוני אצל הלקוחות, והחברה מציעה גם שירותי לוגיסטיקה ושילוח, שירות לקוחות והחזרות ומניעת מרמה.

בבלוג הטכנולוגיה PandoDaily מציינים כי בשנה שעברה גלגלה מערכת התשלומים של FiftyOne 140 מיליון דולר והשנה היא צפויה לגלגל 200 מיליון דולר. עוד עולה כי החברה היא רווחית ורשמה אשתקד הכנסות של 40 מיליון דולר (כ-30% על התשלומים שעברו דרכה).

יותר מ-120 מהקמעונאים המובילים בארה"ב עובדים עם המוצרים של החברה. בין לקוחות החברה נמצאים רשתות אופנה מובילות כמו Macy's, Sears, Under Armour, J. Crew ואחרים. השנה רכשה החברה הישראלית את Borderfree, חברה קנדית המתמחה בתחום הלוגיסטיקה בעולם המסחר המקוון, ובעקבות העסקה פתחה גם משרדים בטורונטו.