חב' הסלולר: לא לקצר זמן הניידות לדקות בודדות

היום עומד זמן הניידות על כ-3 שעות, והחברות הוותיקות מתנגדות לקיצור התהליך

חברות הסלולר הוותיקות מתנגדות לקיצור תהליך ניידות המספר בעת מעבר של לקוח מחברה לחברה, כך נודע ל"גלובס". בעקבות כוונת משרד התקשורת לקצר את משך הניידות משלוש שעות כיום לניוד מיידי, נערך אתמול (ב') דיון בנושא במשרד בהשתתפות כל המפעילים הסלולריים.

במהלך הדיון נעשה ניסיון אחרון מצד החברות הוותיקות לנסות ולשמר את פרק הזמן של שלוש שעות לניוד מספר, וזאת על מנת שיוכלו לנסות ולשכנע לקוח שרוצה להתנייד להישאר בחברה על ידי מתן הטבות והנחות.

משרד התקשורת דחה את טענות החברות לפיהן זה לגיטימי מצדן לנסות ולשכנע את הלקוח להישאר בחברה, והשיב להן שאת פעולות השימור עליהן לעשות לפני שהלקוח נוטש, ולא לאחר שכבר קיבל את ההחלטה לעזוב והוא נמצא במרכז השירות.

כיום, לקוח שרוצה לנייד את מספרו לחברה אחרת, מגיע לחברה הקולטת ונרשם לשירותיה. לפי הוראות המשרד, המעבר אמור להימשך כאמור מקסימום שלוש שעות, במהלכן יכולה החברה הננטשת לנסות ולמנוע ממנו לעבור לחברה אחרת. והחברות הסלולריות אכן מצליחות לשמר לקוחות רבים שחוזרים בהם לאחר שקיבלו הטבה כלשהי.

עם זאת, החברות החדשות בשוק הסלולר דרשו לקצר את משך הניוד ובעצם לבטלו. כך שלקוח שרוצה להצטרך אליהן ולנייד את מספרו יוכל לעשות זאת באופן מיידי, והחברות הננטשות לא יוכלו להפעיל עליו מכבש לחצים ולהשאירו אצלן.

לקיצור משך הזמן יש גם יתרון טכנולוגי. כיום, ברגע שנשלחת שאילתה לניוד, המפעילים אמורים לאשר אותה ואם מתעוררת בעיה הלקוח יכול לזהותה מיד.