גבאי עוקץ את סלקום: "חבילת ה'באנדל' שלה לא דרמטית"

(עדכון) - מנכ"ל בזק בוועידת MAD: בזק תאפשר תשתית לטלוויזיה באינטרנט ■ דב מורן עוקץ את בזק: "החברות מושכות דיבידנדים ענקיים ולא משקיעות בתשתיות" ■ וגם: אדם שוב על הילדה שגייסה מיליון דולר ברשת

אבי גבאי עוקץ את סלקום, דב מורן עוקץ את בזק: ועידת MAD של "גלובס" ואורנג' סיפקה היום לא מעט "מכות מתחת לחגורה", בעוד מנכ"ל בזק כינה את חבילת ה"באנדל" החדשה של סלקום "לא דרמטית", ואילו יזם ההיי-טק דב מורן האשים את בזק בכך שהיא חילקה דיבידנדים ענקיים ולכן אין לה כסף להשקיע בתשתיות.

גבאי, מנכ"ל בזק, אמר כי החברה תוכל לאפשר תשתיות לטלוויזיה באינטרנט: "מדובר בשינויים חשובים שחייבים לעשות. השאלה היא איך לייצר תנאים להמשך השקעות בטלוויזיה וכן בסלולר, איך בונים חברות שיוכלו להתמודד עם האתגרים האלה - ללא ספק הרגולטורים וכן החברות יצטרכו למצוא את התנאים שיאפשרו המשך השקעות בשוק התקשורת".

גבאי דיבר בפאנל "טרנדים-צרכן-טכנולוגיה", במסגרת ועידת MAD של "גלובס" בשיתוף אורנג' שמתקיימת היום (ד') בת"א. בפאנל משתתפים אבי גבאי, מנכ"ל בזק; יזם ההיי-טק דב מורן, מנכ"ל קומיגו; אלי אוזן, מנכ"ל THE BOX; ריצ'י הנטר, מנכ"ל מקאן-אריקסון.

לגבי הטלוויזיה באינטרנט, גבאי אמר כי כל התנאים כבר קיימים היום: "בשנים האחרונות בזק השקיעה ברשת ה-NGN ואנחנו לקראת סיום הפריסה. זוהי תשתית קצה לקצה בכל הארץ. ברשת הזו אפשר להעביר גם טלוויזיה באינטרנט - התשתית כבר מוכנה. בסוף אנחנו מאמינים שההיצע ייקבע את הביקוש".

גבאי דיבר גם על התחרות בשוק התקשורת ועל האופן שבו החברות יתמודדו עם הגברת התחרות: "בעולם המערבי מבינים שזעקה לחוזקן של החברות לא חייבת לסתור את שיפור מצבם של הצרכנים. אני מקווה שגם אנחנו בישראל נשכיל לעשות את מה שעושים בעולם".

גבאי שיגר עקיצה לעבר סלקום, שלאחרונה השיקה חבילה עם 3 קווי סלולר, קו נייח, שיחות לחו"ל ואינטרנט ב-349 שקל לחודש ואמר: "זה לא כזה צעד דרמטי כמו יחסי הציבור שעשו למהלך. אנחנו משפרים את המוצר שלנו ויוצרים מצב שהלקוחות בוחרים בסוף בבזק".

אדם שוב: "הדיגיטל מנציח חלומות"

"מה שמתרחש במדיה החברתית עובר לעיתונים ובסוף גם לקובעי המדיניות" - אמר היום אדם שוב, מנכ"ל refreshing.co.il, שדיבר בוועידת MAD על הצרכן הדיגיטלי ועל התכנים שהוא צורך ברשת, תוך שהוא מביא כדוגמה מקרה של מלחמת צרכנים ברשת מקדונלד'ס והדגיש את הכוח של האינטרנט בתחום הזה.

אחרי מקרה מקדונלד'ס, שוב נתן עוד מספר דוגמאות של מלחמות צרכנים ברשת נגד תאגידי הענק, כמקרי בוחן לכוח של האינטרנט והצרכן הדיגיטלי. בין השאר שוב הציג סרטון שהפך ויראלי, בו פעיל ברשת נלחם נגד תאגיד סוני ובאמצעות הרשת הוא הצליח לרשום ניצחון צרכני.

"חוקים של העולם הישן כבר לא תקפים. התאגידים החכמים לא נלחמים בלקוח ברשת - הם מאמצים אותו, מקשיבים לו, ומפנימים", דברי שוב.

הדוגמה השלישית שהביא שוב היא סרטון ויראלי של ילדה מסיאטל שביקשה כמתנה ליומולדת שלה שאנשים יתרמו למדינות עולם שלישי. היא ביקשה 300 דולר והצליחה להשיג מיליון דולר מהצרכנים ברשת. "מזה ניתן ללמוד שהדיגיטל מנציח חלומות", אמר שוב.

דב מורן: מחירי הטלוויזיות החכמות יירדו

יזם ההיי-טק דב מורן הציג את המיזם החדש שלו קומיגו, הסמארט TV, ואמר כי "המחירים של הטלוויזיה החכמה כיום עדיין גבוהים. הערכה שלי שבתקופה הקרובה הפערים יצטמצו והמחירים יהיו קרובים מאוד לטלוויזיות הרגילות בישראל. אני מאמין שגם ספקי התוכן יהיו שם יותר (כיום התכנים בישראל בטלוויזיה החכמה עדיין מוגבלים - י.נ). בסוף תהיה טלוויזיה באינטרנט - זה מה שצריך לקרות, גם אם זה יהיה בסוף דרך yes והוט".

מורן הוסיף כי "כל תוכנית טלוויזיה בסופו של דבר תבוא עם אפליקציה - כוכב נולד, משחקי ספורט וכדומה. זה עולם שונה מאוד מזה של היום, המהפכה הזו תקרה בוודאות ואני מאמין שקומיגו יהיו שם".

מורן נשאל לגבי הרגולציה בישראל ואיך הוא רואה שצריכה להיות התמיכה שלה בטלוויזיה באינטרנט, וענה: "אי אפשר להאשים את הרגולטור בכך שהחברות מושכות לעצמן דיבידנדים ענקיים ולא משקיעות בתשתיות. קודם כל צריך לפעול לטובת הלקוח ולא לטובת בעלי המניות".

האנטר: "הפרסום מת? בואו נירגע!"

אלי אוזן מנכ"ל THE BOX, אמר בפאנל כי "זירת התוכן והמוזיקה משתנה. כל העשייה מכוונת לשינוי עצום - הכל עובר לכיוון של מדיה פתוחה לעומת מדיה סגורה. משידור לינארי לצריכה לפי ביקוש, מסודיות לגילוי חברתי - זה הכיוון, זה הצונאמי".

ריצ'י הנטר, מנכ"ל מקאן-אריקסון, דיבר על הפרסום בעידן באינטרנט ועל הצרכן החדש: "הצרכנים הבינו שיש להם כוח. החברות הבינו את זה, המפרסמים הבינו את זה והורידו את התקציבים - אנחנו ראינו ירידה של 15% בפרסום בשנה האחרונה. יש הטוענים שהפרסום מת וצריך מודלים חדשים - בואו נירגע! אנחנו מצאים היום במשהו שקורה פעם ב-30 שנה - מיתון, מהפכה דיגיטלית ומחאה חברתית, וזה יוצר מצב לא פשוט ומאתגר לחברות ולמפרסמים בישראל".

לדברי הנטר, "ניתן ללמוד מתקופות של מיתון שהיו בעבר. המיתון מסתיים בסופו של דבר ומה שחשוב הוא ללמוד מהעבר איך להתמודד עם מיתון, שמתקרב כיום מהעולם לישראל. המסר הכי חשוב לחברות שמורידות בתקציבי הפרסום - זה לשמור על נתח השוק שלהן לפני ואחרי המיתון".