בכיר בלאומי: "עסקים קטנים במגזר החרדי מנוהלים בצניעות"

ברוך לדרמן, המשנה למנכ"ל לאומי: "אנחנו רואים בעסקים קטנים ובינוניים מנוע צמיחה מרכזי של המשק ומנוע צמיחה מרכזי בקו הקמעונאי של לאומי. הם תורמים לצמיחת המשק, לתעסוקה ולהגברת התחרות"

"אנחנו רואים בעסקים קטנים ובינוניים מנוע צמיחה מרכזי של המשק ומנוע צמיחה מרכזי בקו הקמעונאי של לאומי. עסקים קטנים נותנים הזדמנות שווה למגזרים ולפריפריה ותורמים לצמיחת המשק, לתעסוקה ולהגברת התחרות" - כך אמר היום (ד') ברוך לדרמן, משנה למנכ''ל וראש החטיבה הבנקאית של בנק לאומי בפורום המנהלים של העיתון החרדי "המודיע".

לדרמן הוסיף כי רוב העסקים במגזר החרדי הם עסקים קטנים. "אין כמעט חברות ציבוריות ואין רשתות שיווק ארציות, רוב העסקים הם משפחתיים קטנים ובינוניים. יש לנו הערכה רבה לניהול העסקים הקטנים במגזר החרדי, הם מנוהלים בצניעות, בהוצאות נמוכות ולא ממונפים. אין השקעות גדולות בפרסום או עיצוב יקר, הכול יעיל ומותאם לצורכי הלקוח. אנחנו מאוד מעריכים את האמינות ומוסר התשלומים הגבוה".

לדרמן חשף כי "למדנו בשיחות עם לקוחות, שהם מצפים מהבנק לתשובות פשוטות ומהירות. שהם רוצים נגישות, שהם רוצים שיכירו אותם, שיבינו אותם. למדנו שללקוח העסקי הקטן לא תמיד יש דוחות כספיים עדכניים ויש לו קושי להתמודד עם תכנון פיננסי ארוך טווח. ולכן ביצענו השקעות גדולות במספר תחומים".

לדרמן סיפר כי בשנים האחרונות הבנק מגבירים את הנוכחות שלו במגזר החרדי ומרחיב את הפריסה שלו בריכוזים חרדיים כמו רמת בית שמש וגבעת שאול, צפת ונתיבות. "לפני שלוש שנים חידשנו את היתר העסקה. ההיתר קיבל את ברכתו של פוסק הדור הרב יוסף שלום אליאשיב שליט"א, והרב קנייבסקי שליט"א", אמר לדרמן, "אנחנו הבנק היחיד שמאפשר ללקוחותיו חתימה על היתר עסקה במעמד פתיחת החשבון".

לדרמן סיים את דבריו בהבטחה: "אנחנו רוצים אתכם, בעלי עסקים במגזר החרדי. אנחנו מבטיחים למצוא פתרונות לצרכים שלכם ולעשות את זה מהר ואיכותי".