ביומדיקס: השקעה של 20 מ' ש' בחברה בפרמיה של 94%

מדיקה תשקיע 20 מיליון שקל בביומדיקס ותעביר אליה נכסים בשווי של עוד 50 מיליון
שקל ■ העסקה מבוצעת לפי 80 מיליון שקל לפני הכסף ומחיר למניה של 52 אגורות - פרמיה של 92% על מחיר המניה בשוק ■ אקזיט של 10 מיליון שקל לברונפלד ומור

קרן ההון הסיכון הרפואית מדיקה וחברת ביומדיקס חתמו על הסכם לפיו תשקיע מדיקה 20 מיליון שקל בחברת האחזקות הבורסאית ביומדיקס ותמזג לתוכה נכסים שהוערכו ב-50 מיליון שקל בהערכת שוי עצמאית. בתמורה, תקבל מדיקה הקצאה של 52% מהחברה.

מדיקה, שהייתה קרן הון סיכון הראשונה בישראל בתחום הרפואי, תיקח על עצמה את הניהול של ביומדיקס יחד עם המנכ"ל הקיים אלעד נגר. בתמורה לשירותי הניהול תקבל חברת הניהול של מדיקה דמי ניהול של 4 מיליון שקל בשנה ו-20% מהרווח בכל אקזיט. כמו כן תקבל חברת הניהול אופציות ל-7% בחברה.

הנכסים שתשלב מדיקה בתוך ביומדיקס הם: חלקה בלומניס (2.2%), תזרימי מזומנים שהיא אמורה לקבל בעסקת סופרדיימנשן שביצעה לאחרונה אקזיט לחברת קובידיאן, אפשרות לתזרים מבוסס הצלחה של חברת קולגארד שנמכרה לחברת הלו תרפויתיקס ב-2011, וכן חלקה בחברת אינטרקיור, שנמצאת ממש בימים אלה בתהליך מכירתה לאקס.טי.אל ומחיקת חובותיה. החברה הממוזגת עשויה לשנות שמה לביומדיקה.

העסקה אושרה אתמול על ידי הדירקטוריון ועדיין עומדת בפני אישור האסיפה הכללית.
ביומדיקס נסחרת לפי שווי של 37 מיליון שקל נכון להבוקר.

ביומדיקס היא היום חברת השקעות בתחום הביומד אשר מחזיקה נתחים משמעותיים במספר חברות ביומד בורסאיות - אליום (21%), נסווקס (21%), קולפלנט (15%) וגפן השקעות (74%), חברה המחזיקה את החממות מיט"ב ואופקים מהן בגרו החברות האחרות שלה. כמו כן היא מחזיקה 6.4% בצ' קאפ הפרטית. ע"פ שוי השוק של האחזקות והשווי הגיוס הפרטי החארון בצ' ק קאפ, שווים נכסי בומדיקס היום לפני העסקה, כ-54 מיליון שקל.

ההשקעה מבוצעת לפי 80 מיליון שקל לפני הכסף ומחיר למניה של 52 אגורות (כלכלית, מדובר ב-40% אחזקה משום שמניות פונטיפקס שהוחזרו לחברה בעסקה שנעשתה לאחרונה, והן נספרות כחלק מן ההון אך אין להן זכויות הצבעה). מחיר המניה מגלם פרמיה של 92% על מחיר המניה היום בשוק.

אקזיט של 10 מיליון שקל לברונפלד ומור

במקביל לעסקה זו כבר נחתמה קודם לכן עסקה לפיה תרכוש מדיקה שני שלישים ממניותיהם של מני מור, היו"ר הפעיל בחברה וזאב ברונפלד, ממייסדי החברה. השניים ימכרו למדיקה כ-9.1% מביומדיקס ב-0.57 שקל למניה, פרמיה של 5% נוספים לעומת מחיר המניה בעסקה בין מדיקה והחברה, וסך הכל כ-9.8 מיליון שקל.

כמו כן יקבלו ברונפלד ומור דמי ניהול של 492 אלף שקל כל אחד ודמי אי תחרות של 202 אלף שקל כל אחד, כלומר סך כולל של כ-1.4 מיליון שקל שישולמו על ידי מדיקה (ולא על ידי החברה).

מנכ"ל החברה אלעד נגר ימכור למדיקה אופציות בחברה שברשותו לפי תמחור בלק אנד שולס של האופציות, ב-498 אלף שקל. בנוסף במסגרת העסקה מוכר מור למדיקה אופציה לרכישת אחזקותיו באליום למדיקה תמורת 2 שקל למניה, לעומת 0.46 שקל במסחר היום, ועבור האופציה הזו יקבל עוד 0.6 מיליון שקל.

נראה כי המוסדיים שצפוים להצביע על העסקה עשויים להתרעם על הפער בין תנאי מור וברונפלד לבין התאנים שקיבל הציבור בעסקה, בעיקר לאור העובדה שברונפלד ומור אינם בעלי שליטה בחברה ברמה המשפטית (אם כי יש לציין שהם פעלו ככאלה מבחינת הובלת החברה והשקעת מאמציהם בה בשנים האחרונות). כמו כן הם עשויים להירתע מדמי הניהול וקופוני ההצלחה הגבוהים יחסית שמבקשת מדיקה, המאפיינים קרנות הון סיכון ופחות מוכרים בחברות בורסאיות.

אולם, העסקה נעשית בפרמיה אטרקטיבית מאוד. בנוסף, העסקה מביאה גורם מנוסה בתחום שצפוי לנקוט בשליטה אקטיבית בחברה, וכן מזומנים בהיקף שיכול לממן פעילות משמעותית. בשנים האחרונות ביומדיקס איבדה משוויה ומשקיעה חיפשו אירוע דרמטי שכזה אשר יצביע על עתיד חדש לחברה.