"הכסף של גומא אגייאר ייגמר בסוף העונה"

יו"ר הדירקטוריון של הפועל ירושלים, יעקב לירז: "5.25 מיליון הדולר שלו יועדו לשלוש שנים, אבל בפועל יספיקו רק לשנתיים, בגלל שנאלצנו לסגור גירעון עצום"

דירקטוריון הפועל ירושלים כדורסל הודיע על מינויו של אמיר הוכפלד לתפקיד מנכ"ל הקבוצה. בכך מסתיים באופן רשמי עידן דני קליין, שהחזיק בתפקיד המנכ"ל בשנים האחרונות ומי שניהל בפועל את הפועל ירושלים ב-16 השנים האחרונות.

הוכפלד מגיע מעולם התקשורת. הוא היה ממקימי מחלקת הספורט בערוץ 10, אחר כך עבר לחברת צ'רלטון, בהמשך עבד בחברת שיווק הספורט "ספורטפייב", ועד לפני שנתיים ערך את מהדורת "חדשות הספורט" בערוץ הספורט.

יו"ר הדירקטוריון של הפועל ירושלים, עו"ד יעקב לירז, אמר היום (ה') ל"גלובס" כי "מלבד כל המעלות של אמיר הוכפלד, שהוא איש ניהול מוכח ואוהד הפועל ירושלים, אחד מהדברים ששכנעו את ועדת האיתור להמליץ עליו בפני הדירקטוריון לתפקיד המנכ"ל היתה העובדה שיש לו גם יכולת לגייס כסף מגורמים חיצוניים". ועדת האיתור לתפקיד המנכ"ל כללה את ליאור חורב, רו"ח קובי נבון, אלי גונן, ואהרון פוגל.

מתוך 14 מועמדים שהחלו את שלב הסינון הראשוני, שלושה נותרו בסיום. מתוך השלושה הומלץ הוכפלד פה אחד לדירקטוריון.

כעת תנסה הפועל ירושלים להעמיד את התקציב לעונה הבאה, על רקע אי הוודאות סביב מצבו של הבעלים גומא אגייאר, שעדיין בחזקת נעדר. בהקשר הכספי, אמר לירז כי "אחת הבעיות שלנו היא שהכסף שאגייאר העביר במסגרת רכישת המניות, בסך 5.25 מיליון דולר, והיה אמור להספיק ל-3 שנים - ינוצל כולו בתום שנתיים, בגלל גירעון עצום שהיינו חייבים לסגור. למעשה, בכל שנה יועדו 1.75 מיליון דולר מהכספים של גומא לטובת תקציב הקבוצה. בפועל, את כל הכסף של השנה השלישית משכנו לתוך השנה השנייה. כך שנשאר לנו כסף לעונה הנוכחית, בלבד, השנה השנייה, בשביל להעמיד תקציב של 18 מיליון שקל".

כזכור, הפך אגייאר לבעל שליטה ב-60% מהפועל ירושלים, לאחר שחתם בספטמבר 2011 על הסכם לפיו יעביר למועדון 5.25 מיליון דולר.

בינתיים, אוהדי הפועל ירושלים מאיימים לפתוח בחרם מנויים. בכנס שערכו השבוע, אליו הגיעו קרוב ל-500 מהם, הם הביעו תרעומת על צורת הניהול הנוכחית של הקבוצה, ועל העובדה שלא זומנו על-ידי לירז לישיבת הדירקטוריון האחרונה, למרות שהובטח להם אחרת. במכתב ששיגרו ללירז, כתבו האוהדים: "קצנו במילים ובהבטחות ריקות מתוכן והדרך היחידה מבחינתנו להבטיח השפעה, רציפות, שקיפות ושמירה על האופי והדרך היא על-ידי נציגות בדירקטוריון".