פרטנר מקטינה מסגרת האשראי מול תאגיד בנקאי ב-780 מ' ש'

פרטנר במהלך לצמצום עלויות דרסטי: מקטינה מסגרת האשראי מול תאגיד בנקאי בכ-780 מיליון שקל - לא תעלה על 30 מיליון שקל

בפרטנר רוצים לקצץ בהוצאות המימון ומכריזים על מהלך לצמצום עלויות דרסטי: החברה מודיעה היום (ה') כי בכוונתה להקטין את מסגרת האשראי הבנקאית של החברה עד לסוף השנה (2012), בכ-780 מיליון שקל, בכדי לצמצם עלויות מימון.

מהחברה נמסר בדיווח לקוני לבורסה, כי מסגרת האשראי לא תעלה על 60 מיליון שקל - מתוכה כ-30 מיליון שקל כיום מנוצל לצורך ערבויות בנקאיות.

מדובר במסגרת אשראי לא מנוצלת של פרטנר, עליה היא משלמת בעמלת הקצאת אשראי שפרטנר רוצים לחסוך, בשיעור של כ-1%.

נציין כי בסמוך לפרסום הדוחות לרבעון הראשון של השנה, ציין זיו לייטמן סמנכ"ל הכספים של פרטנר, כי לאור עליית מדד המחירים לצרכן בחודשים אפריל-מאי והצפי לעלייתו ביוני, צופים בחברה "עלייה בהוצאות פרשי ההצמדה בגין ההלוואות הצמודות בסך של כ-2.2 מיליארד - אשר צפויים להגדיל את הוצאות המימון ברבעון השני בצורה משמעותית בהשוואה לרבעון ראשון".

נכון לסוף חודש מארס, ההון העצמי של פרטנר הסתכם ב-575 מיליון שקל. הוצאות המימון של פרטנר ירדו ברבעון הראשון של השנה, והסתכמו בכ-55 מיליון שקל - ירידה של 7% לעומת 59 מיליון שקל ברבעון המקביל. אולם, בחברה מסרו כי הדבר נבע מקיטון בהוצאות הצמדה הנבעה ממדד מחירים לצרכן מאוזן ברבעון זה, לעומת עלייה של 0.9% במדד ברבעון המקביל.

ברבעון הראשון של השנה, נזכיר, דיווחה החברה על צניחה של 43% ברווח הנקי ל-146 מיליון שקל, ועל קיטון של 11% בהכנסות הרבעון ל-1.57 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)