מסע ההרס של עובדי תעש: התפרעו בהנהלה ושברו חלונות

עובדי התעשייה הצבאית החריפו את מאבקם על אי קבלת משכורות חודש יוני, פרצו למטה החברה והשחיתו רכוש ■ יותר מ-100 עובדים השתתפו לקחו חלק באירועים

עובדי התעשייה הצבאית (תעש ), החריפו היום (ה') את מאבקם על אי קבלת משכורות חודש יוני, פרצו למטה החברה והשחיתו רכוש. יותר מ-100 עובדים פרצו בכוח אל הבניין הנמצא במתחם המרכזי של תעש ברמת השרון, בניסיון לשבש את הפעילות במקום. הם שרקו במשרוקיות וקראו להנהלת החברה לפעול למען תשלום שכרם.

העובדים טוענים כי השכר לא שולם להם כנקמה של משרד האוצר על כך שבחרו להתעקש על סעיפים המבטיחים את זכויותיהם העתידיות במסגרת הפרטת החברה. בשל עמדות העובדים, המו"מ שמתקיים בין הנהלת החברה, האוצר וההסתדרות התפוצץ בסוף השבוע שעבר.

בשיחה עם "גלובס", אמר יו"ר ועד העובדים, איציק יהודה, כי "באו לכאן עובדים שרצו לבקש ממנכ"ל החברה, אבי פלדר, כסף כדי להאכיל את הילדים בשבת. עברתי כאן טראומה אישית מהמצוקה של האנשים שנותנים את נשמתם למען החברה ולמען ביטחון המדינה. בלהט הדברים, הם גרמו נזק לרכוש והכניסו מכונת קפה שמשמשת את ההנהלה לתוך האסלה בשירותים".

"מאמינים במאבק"

כשעובדי החברה הזועמים עזבו את המקום, התבררו ממדי ההרס: משרדים פרוצים, רהיטים הפוכים וחלונות שבורים: "המאבטחים שהוזעקו לא יכלו לבלום אותנו כי הם בסך הכול הילדים של העובדים בחברה. הם לא יצאו נגד ההורים שלהם. היה הרבה מאוד כאב במחאה הזאת", אמר יהודה.

בתעשייה הצבאית מועסקים כ-3,000 עובדים. אתמול (ד'), פתחו העובדים בעיצומים, ובהיעדר התקדמות במגעים בין הצדדים החליטו הבוקר העובדים להחריף את מאבקם וכעת הוועד אף שוקל אם להשבית ביום ראשון את כל המתקנים והחטיבות של החברה.

"מה שקרה היום, הוא רק דגימה קטנה למה שאנחנו יודעים ומוכנים לעשות כי אנחנו מאמינים בכל ליבנו במאבק הזה", אומר יהודה ומוסיף: "נמשיך בעיצומים שלנו לאורך סוף השבוע, ואם יהיה צורך - נדאג שביום ראשון לא תהיה כניסה למתחם החברה ברמת השרון".

אינטרס לקדם את המו"מ

בהנהלת תעש גינו היום את האופן שבו בחרו העובדים להביע את מחאתם, והדגישו כי לעובדים אינטרס לקדם את המו"מ שיוביל להסכם הפרטה. זאת, בין השאר על רקע סיכומים שמיטיבים עם כל העובדים, ביניהם: העלאה גורפת בשיעור של 18% בשכר ותכנית פרישה לכ-950 מהם, תוך פיצוי של כמיליון שקל לעובד.

מהנהלת החברה נמסר כי "נציגות העובדים במצוקה ואיבדה שליטה על קומץ עובדים מוסתים. רק הסכמת העובדים לשינוי מבנה ארגוני שחיוני להפעלת החברה, תוביל לחתימה על הסכם הפרטה. מפגני ראווה מתוקשרים ישאירו את העובדים עם תמונות בעיתונים אבל בלי הישגים כספיים ממשיים, כפי שהשיגו עד כה במשא ומתן".