בקואליציה מעריכים: הבחירות יוקדמו לתחילת 2013

לאחר שהמגעים לגיבוש חוק השוויון בנטל הגיעו למבוי סתום גורמים בכירים בליכוד מעריכים כי מפלגתו של שאול מופז תפרוש מהממשלה בימים הקרובים

לאחר שהמשא-ומתן על החלופה לחוק טל נכשל, גורמים בכירים בקדימה ובליכוד מעריכים כי בימים הקרובים תסתיים השותפות הקואליציונית, והבחירות יוקדמו לתחילת שנת 2013 - כך פרסם הבוקר (ב') העיתון "מעריב".

לפי הדיווח, בשתי המפלגות הגדולות נערכים להתפרקות הקואליציה וכבר החלו להטיל את האשמה אחד העל השני על כישלון השיחות להגברת השוויון בנטל. בכירים במפלגות מעריכים כי בשלב הראשון קדימה תפרוש מהממשלה ורק עם תחילת מושב החורף של הכנסת ראש הממשלה נתניהו יבחר לפזר את הכנסת על מנת שמשבר הגיוס לא ייקשר מבחינה ציבורית עם הקדמת הבחירות.

אתמול תקפו שרים בכירים בליכוד את התנהלות השר שאול מופז וקדימה בנושא חוק הגיוס וטענו כי מופז כבר החליט לפרוש מהממשלה. שר החינוך, גדעון סער, אמר אתמול כי יו"ר קדימה מופז החליט לפרוש מן הממשלה ולכן החליט להקצין את עמדותיו בנוגע לגיוס החרדים. גם השר לעניינים אסטרטגיים, משה בוגי יעלון, תקף לאחרונה את קדימה ואמר כי המפלגה פוצצה את השיחות עם הליכוד על מנת להשיג רווח פוליטי מהיר.

במהלך היום צפויה סיעת הליכוד להיפגש ולדון שוב בסוגיית השוויון בנטל וחקיקת חוק הגיוס החדש. חברי הסיעה צפויים להציג את עמדתם החדשה בנוגע לסוגייה, לאחר שרק לפני שבוע אימצה הסיעה את מסקנות ועדת פלסנר.