אין שביתה: ועדת הכספים תדון במימון 150 מיליון שקל לתעש

הנהלת תעש והעובדים הגיעו להסכמה על ביטול השביתה שתוכננה היום ■ ח"כ שי חרמש, יו"ר ועדת משנה של ועדת הכספי לענייני הפרטת תעש, יכנס היום את ועדת הכספים לאשר לתעש מימון ביניים בהיקף של 150 מיליון שקל

בניגוד להודעה מאתמול (א') כי עובדי תעש יחלו היום בשביתה על רקע אי-חלוקת משכורות, העבודה תמשך באופן סדיר. זאת, לאחר שיחות שנמשכו לתוך הלילה בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי עו"ד אבי ניסנקורן, מנכ"ל תעש אבי פלדר, יו"ר דירקטוריון תעש עו"ד ניצה פוזנר ויו"ר נציגות העובדים יצחק יהודה, נציגי האוצר.

הצדדים הסכימו לניהול משא-ומתן מואץ בנושאים שטרם סוכמו ובניהם: שינוי מבנה ארגוני והתאמתו למצבת כוח-האדם של תעש לאחר פרישת כ-1,000 עובדים וסוגיית המעבר לנגב.

כתוצאה מסיכום זה, ח"כ שי חרמש, יו"ר ועדת משנה של ועדת הכספי לענייני הפרטת תעש, יכנס היום את ועדת הכספים לאשר לתעש מימון ביניים בהיקף של 150 מיליון שקל.

מהנהלת החברה נמסר כי סלע המחלוקת שנותרו, לסיכומים על הפרטת החברה, הוא שינוי המבנה הארגוני שנדון בחודשים האחרונים עם נציגות העובדים, במטרה לגבש הבנות על מבנה ארגוני המותאם לפעילות החברה.

הסכסוך בין עובדי תעש להנהלה מתנהל על רקע אי תשלום משכורות העובדים לחודש יוני בעקבות מצוקה בתזרים מזומנים בקופת החברה וסירוב משרד האוצר להעביר כסף בשל פיצוץ המו"מ להפרטת החברה בידי העובדים. זאת, לאחר שבאחרונה חלה פריצת דרך במגעים להשגת הסכם שהיה אמור להוביל להפרטת החברה.

אתמול, לפני השיחות הליליות, התפוצץ המו"מ בין החברה לעובדים. העובדים טענו כי במהלך המו"מ שנועד להבטיח את זכויות העובדים במקרה שהממשלה תחליט להפריט את החברה, הכניס משרד האוצר עז בדמות שינוי מבני בחברה גם אם לא תופרט. מדובר בשינוי מבני שיוביל לסגירת שני מפעלים רווחיים בתעש ועל כך נתגלתה מחלוקת.