הסדר חדש באמפל: תשלומי הקרן יידחו; מימן יזרים 6 מיליון דולר

אמפל אמריקן מפרסמת היום מתווה חדש להסדר חוב מול בעלי האג"ח ■ תשלומי הריבית יידחו בשנתיים, שיעור הריבית יעלה, ומימן יזרים 6 מיליון דולר על בסיס החזקותיו ב-Eltek וכנגד הקצאת מניות

אמפל אשר בשליטתו של יוסי מימן פרסמה הלילה (ב') מתווה חדש להסדר חוב מול נושיה.

ההסדר כולל דחייה של תשלומי הקרן בשנתיים, לכל סדרות האג"ח של החברה, כאשר החברה תשלם לבעלי האג"ח 5 מיליון דולר עד סוף המחצית הראשונה של שנת 2013 (1.25 מיליון דולר לסדרה ב', ויתרת הסכום תתחלק בין יתר הסדרות האחרות). תשלומי הריבית, מנגד, יבוצעו כסדרם, כאשר בשנתיים הנוספות להסדר יעלה שיעור הריבית לנושים בכ-1.25%.

במסגרת ההסדר יקבלו בעלי האג"ח 23% ממניות אמפל (מימן עצמו יחזיק בכ-51% ממניות החברה כתוצאה מההסדר). באשר לתרומתו של בעל השליטה (מימן), זה יוותר על כל שכרו האישי במשך שנתיים (תקופת דחיית התשלומים), ועד אז - שכרו ייחתך בחצי, כאשר יתרת השכר תשולם במניות החברה.

בנוסף, יעניק מימן לבעלי האג"ח אופציות PUT אשר יאפשרו לנושים לחייב את החברה לפרוע הלוואה לפרויקט האתנול בהיקף של 22.5 מיליון דולר, בנוסף להזרמה של 6 מיליון דולר (על בסיס החזקותיו של מימן ב-Eltek, וכן סכום נוסף תמורת הקצאת מניות). כמו כן, התחייב מימן שלא להעביר את השליטה באמפל לגורם אחר עד לסיום תקופת דחיית תשלומי האג"ח.

עוד במסגרת ההסדר, תשעבד אמפל לנושי את החזקותיה ב-EMG (אמפל מחזיקה כ-12.5% מהחברה), כאשר במידה והחברה תממש את החזקותיה ב-EMG - התמורה תתחלק בין סדרות האג"ח.

בנוסף, תציע החברה שעבודים נוספים - ביניהם 24% מהחזקותיו של מימן בפרויקט האתנול, הלוואה שנתנה אמפל לפרויקט האתנול, כספי התביעה נגד ממשלת מצרים (בגין השבתת הזרמת הגז בפרויקט EMG), כ-37% ממניות לב המפרץ, 24% ממניות Eltek, ושעבוד על מניות אמפל אנרגיה.

באמפל מתחייבים לפרסם בסמוך לדוחותיה הכספיים, גם תזרים מזומנים חזוי לשנתיים העוקבות במועד כל דיווח, בכדי להציג את יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה (כולל תשלום לבעלי האג"ח) בתקופה זו. בנוסף, החברה לא תחלק דיבידנדים לבעלי המניות עד לאחר פירעון של 50% או יותר מהקרן לבעלי האג"ח.

לבעלי האג"ח תהיה הזכות להעמיד את חובם לפירעון מיידי אחרי שנה מאז ההסכמה על ההסדר, לולא החברה תצליח "להציף ערך" במסגרת החזקותיה בגדות, פרויקט האתנול בקולומביה או חידוש הזרמת הגז מ-EMG.