חודשיים למלחמה בשוק הסלולר: 140 אלף התניידו

(עדכון) - "גלובס" חושף את נתוני הניידות המעודכנים: 57 אלף מנויים נטשו את סלקום ■ 45 אלף מנויים נטשו את פרטנר ■ פלאפון עם נטישה של 34 אלף ■ הוט מובייל גייסה 100 אלף מנויים ■ 35 אלף לקוחות בלבד התניידו לגולן טלקום

חודשיים אחרי שהתחרות בסלולר הוצתה עם כניסתן לשוק של גולן טלקום והוט מובייל, "גלובס" חושף היום (ב') את נתוני הניידות המעודכנים.

לפי הנתונים, סלקום היא הנפגעת העיקרית מהמהלך, לאחר ש-57 אלף מנויים נטשו אותה (לטענת גורמים המקורבים לסלקום המספר המדויק הוא 36 אלף). אחריה בטבלה ממוקמת פרטנר, אותה נטשו 45 אלף מנויים; ופלאפון עם נטישה של 34 אלף מנויים נטו.

עוד מגלים הנתונים כי הוט מובייל מצליחה לזעזע את השוק ולגייס בתוך חודשיים בלבד 98 אלף מנויים, בעוד שהמתחרה החדשה - גולן טלקום - מגייסת באותו פרק זמן 35 אלף מנויים בלבד. רמי לוי, המפעיל הווירטואלי שהיה הראשון להיכנס לשוק, איבד 1,300 מנויים נטו.

נציין כי מדובר בלקוחות שהתניידו, שהם המנויים שרלוונטיים יותר לניתוח. הסיבה היא שהשוק הסלולרי בישראל רווי, מרבית התנועה בו מתבצעת בין החברות, ופחות מנויים חדשים מצטרפים.

מהנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי פלאפון גייסה בחודשיים האחרונים 66 אלף מנויים חדשים, אך במקביל 100 אלף לקוחות נטשו אותה. סלקום הצליחה לגייס 63 אלף מנויים, אך 120 אלף עזבו את החברה; ואילו פרטנר גייסה הכי מעט מנויים מבין החברות הוותיקות - 55 אלף - אך במקביל, 100 אלף נטשו אותה.

בגלל הפרסום?

בקרב החברות החדשות כאמור, הוט מובייל מציגה את הנתונים המרשימים ביותר. החברה הצליחה לגייס 115 אלף מנויים, ו-17 אלף נטשו אותה. מדובר בקצב גיוס מפתיע במקצת, אך סביר להניח כי הקמפיין של החברה מאיץ ככל הנראה את מספר המנויים שמצטרפים לשירותיה.

גולן טלקום, שאינה משקיעה בפרסום, נותרת כאמור עם קצב גיוס נמוך יותר. למרות שהודיעה בשבוע שעבר כי הצליחה לגייס עד כה 80 אלף מנויים, נתוני הניידות שחושף "גלובס" מגלים כי גולן טלקום הצליחה לגייס 39 אלף מנויים בלבד, ו-4,000 נטשו אותה.

עם זאת, ייתכן כי לחברה יש מנויים שלקחו מספר נוסף, כך שכמות המנויים גבוהה יותר מ-35 אלף, אך ספק רב אם היא מגיעה לנתונים שפורסמו. כמו כן, בניגוד להוט מובייל, לגולן אין מערך סניפים, והיא מוכרת שירותים באמצעות האינטרנט בלבד.

פלאפון: "הכול כלול" ב-99 שקל - לשנה בלבד

פלאפון מיישרת היום קו עם החברות החדשות ומציעה חבילת "הכול כלול" ב-99 שקל לחודש. החבילה כוללת שיחות והודעות SMS ללא הגבלה וגלישה עד 1 ג'יגה, כאשר כעבור שנה המחיר יעלה ל-119 שקל.

בנוסף מציעה החברה חבילת "הכול כלול" ב-129 שקל בחודש, עם שיחות והודעות SMS ללא הגבלה וגלישה עד 3 ג'יגה. לאחר שנה יתייקר ההמחיר ל-149 שקל בחודש.

עוד כוללת החבילה שיחות לחו"ל ל-39 יעדים נייחים במערב אירופה, אסיה, דרום אמריקה, ארה"ב וקנדה, כאשר בארה"ב ובקנדה ניתן לחייג גם לנייחים וגם לניידים.

נתוני הניידות
 נתוני הניידות