נדחתה פשרה בבקשה לייצוגית נגד הוט בגין גביית יתר

הוט ניסתה לסגור את התביעה בפשרה, לפיה היא תתרום 7.5 מיליון שקל לפרויקט חינוכי בבאר-שבע - אך הסתבר כי התרומה הייתה אמורה להינתן בלי קשר להסכם

במהלך השנים התלוננו לקוחות רבים שהם מתקשים להתנתק מהוט. הצטברות התלונות הביאה לפני כשנתיים לקוח אחד של הוט, עורך דין במקצועו, לעשות מעשה ולהגיש בקשה לתובענה ייצוגית נגד החברה בגין שורה של הפרות חוק, שתוצאותיהן גביית דמי מנוי מעבר למועד שקובע החוק, מלקוחות שביקשו להתנתק.

הוט, כך מסתבר, ניסתה לפתור את העניין בפשרה, שלפיה היא תתרום 7.5 מיליון שקל לפרויקט חינוכי בבאר-שבע, לצד פתיחת ערוצים חינם לכל הלקוחות.

מבקש הבקשה הסכים להצעת הפשרה, ולכאורה הוט יכולה הייתה לנוח על זרי הדפנה, אלמלא התעוררו המועצה לצרכנות והמרכז הבינתחומי בהרצליה, וגילו כי אותה תרומה הייתה אמורה להינתן עוד קודם לכן, בלי קשר לתובענה. למעשה, הוט עצמה הצהירה על מתן התרומה באירוע פומבי עוד לפני ההסכם.

בנוסף, עוררה הפשרה את זעמה של המועצה לצרכנות, משום שלטענתה ההסכם לא מעניק פיצוי הולם ללקוחות הוט שבעצם נפגעו לכאורה.

לאור זאת, המועצה הגישה התנגדות לפשרה, ובית המשפט המחוזי קיבל אותה.

את הפגיעה בכיסו העריך התובע ב-830 שקל בגין גביית יתר. לפי ההערכות, כ-105 אלף מנויים חוו קשיים דומים בהתנתקות, ובחישוב של 1,000 שקל לכל אחד מהם, מדובר על פיצוי בסכום כולל של 105 מיליון שקל. בית המשפט קבע כי יש לשאוף להשיב כספים למנויי החברה.

להסדר הפשרה צורפה גם החברה-הבת הוט טלקום - וגם לזה התנגד בית המשפט, בטענה כי ככל שהיו אי-סדרים בשירותיה של הוט טלקום, לא ניתן להסדירם באמצעות צירופה להסדר פשרה בתובענה שבה אין לה חלק.