ארה"ב: המלאים העסקיים עלו ב-0.3% במאי - מעל הצפי

(עדכון) מוקדם יותר פורסמו המכירות הקמעואניות לחודש יוני שירדו ב-0.5% ■ קונצנזוס האנליסטים הצביע על עלייה של 0.1% ■ באותה השעה פורסם מדד הייצור של האמפייר סטייט לחודש יולי שעלה ל-7.4 נקודות

לאחר שבסוף השבוע פורסמו מספר נתונים כלכליים מאכזבים בארה"ב, היום (ב') פורסמו נתונים נוספים שהמשיכו את מגמת ההאטה בארה"ב. נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש יוני אכזבו וירדו ב-0.5%, זאת לעומת צפי האנליסטים שהצביע על עלייה של 0.1%, לאחר ירידה של 0.2% בחודש מאי. אולם, מדד ייצור של אמפייר סטייט הפתיע ועלה לרמה של 7.4 נקודות.

לפי הנתונים שפרסמה לשכת המסחר האמריקנית, זוהי הפעם הראשונה מאז שלהי 2008, שנתוני המכירות יורדים 3 חודשים ברציפות. אנליסטים מציינים כי חוסר הוודאות הכלכלית ביחד עם החולשה בשוק התעסוקה היו בין הגורמים המרכזיים שגרמו לרידה במכירות של הקמעונאיות.

מרבית הירידה במכירות נרשמה במכירת הרכבים (0.6%), מוצרי האלקטרוניקה (0.8%), מוצרי בנייה (1.6%) ומוצרי אנרגיה ודלק (1.8%). נציין כי מדד הליבה (ללא מכירות הרכבים) ירד ב-0.4% בחודש יוני.

נזכיר כי הצריכה הפרטית של משקי הבית האמריקנים מהווה כ-70% מהכלכלה האמריקנית ולכן קיימת דאגה רבה בקרב הכלכלנים והמומחים, בכל פעם שמתפרסם נתון המצביע על ירידה בצריכה הפרטית. לכן, רבים מצביעים על כך שנתונים אלו יעודדו את קובעי המדיניות להשיק תוכניות נוספות לרכישות אג"ח (QE3) שימריצו את השווקים.

מדד האמפייר הפתיע לטובה, המלאים העסקיים עלו

באותה השעה פורסם גם מדד הייצור של האמפייר סטייט לחודש יולי שהפתיע לטובה ועלה בניגוד לצפי האנליסטים לרמה של 7.4 נקודות, לעומת 2.3 נקודות בחודש הקודם. קונצנזוס האנליסטים הצביע על קריאה מתונה יותר של 3.9 נקודות.

בשעה 17:00 פורסמו המלאים העסקיים לחודש מאי שעלו ב-0.3%, לעומת ירידה של 0.2% באפריל. קונצנזוס האנליסטים הצביע על עלייה מתונה יותר של 0.2%.