רוברט טאוב ממשיך להשקיע: נוירודרם מגייסת 15 מיליון ש'

נוירודרם מפתחת תרופות ויש לה שני מוצרים בתחום הפרקינסון - פורמולציה שניתנת דרך העור, תרופה קיימת דרך העור עליה יש להוסיף תרופות בבליעה, וכן טיפול בהפרעות קשב וריכוז על בסיס שילוב בין החומרים ניקוטין ואופיפרומול

חברת נוירודרם, שמפתחת תרופות המועברות דרך העור, עומדת לסגור בקרוב גיוס של 15 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". את הגיוס הוביל בכיר בתאגיד כימיה בינלאומי, ומשתתפים בו המשקיעים הפרטיים הקיימים של החברה, בהם רוברט טאוב, מייסד חברת אומריקס שנמכרה ב-438 מיליון דולר לג'ונסון אנד ג'ונסון, אווה באשר לשעבר בכיר בג'נרל אלקטריק ופרופ' שמואל קבילי, ממציא "פטנטי קבילי" לייצור נגדנים מורכבים, פטנטים שמניבים הכנסות של מאות מיליוני דולרים לחברת ג'ננטק (היום חלק מתאגיד רוש). החברה סרבה להגיב לידיעה.

בנוירודרם שותפה גם חברת קפיטל פוינט הבורסאית, שהחזיקה 34.8% מהחברה לפני העסקה. על-פי הערכת שווי לנוריודרם שצורפה לדוחות קפיטל פוינט לסוף 2011, מוערך שווי נוירודרם ב-135.5 מיליון שקל. ככל הנראה, הגיוס נערך לפי שווי גבוה יותר.

לנוירודרם יש היום שלוש תוכניות קליניות מתקדמות בשני תחומים. לחברה יש שני מוצרים בתחום הפרקינסון. האחד הוא פורמולציה שניתנת דרך העור, שילוב של תרופות קיימות לפרקינסון, הניתנות היום בבליעה. המטרה היא להעלות את זמינות התרופה למחזור הדם וכך להקטין את המינונים של התרופה הדרושים לצורך השגת יעילות.

מוצר נוסף בתחום הפרקינסון מעביר גם הוא תרופה קיימת דרך העור, אך המטרה כאן היא ליצור רמה אחידה ובסיסית של התרופה בדם. על רמה זו יש להוסיף תרופות בבליעה כדי להשיג שיפור נקודתי במצב החולה ברגע נתון. מוצר זה אמור למנוע תנודתיות חדה ברמות התרופה. מוצר זה עבר בהצלחה את שלב IIa של הניסויים הקליניים (שלב היעילות הראשונית).

החברה מפתחת בנוסף טיפול בהפרעות קשב וריכוז על בסיס שילוב בין החומרים ניקוטין ואופיפרומול. בניגוד למוצרים לתחום הפרקינסון, זהו שילוב לא מוכר עד כה ודומה יותר לתרופת חדשה ולא רק צורת מתן חדשה. מוצר זה החל בשלב IIa של הניסויים הקליניים.

נוירודרם ביקשה בעבר להנפיק בתל אביב אך ויתרה על המהלך. רוברט טאוב אמר בעבר ל"גלובס" כי ההחלטה לותר על ההנפקה הייתה החלטה מצוינת והוא שמח כי החברה אינה סחירה.