עיני: אטפל באופן אישי ומיידי בסכנת הסגירה של ערוץ 10

יו"ר ההסתדרות אמר את הדברים בפגישה שהתקיימה היום עם ועד העובדים בערוץ ועם ההנהלה הזמנית של ארגון העיתונאים החדש

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הודיע כי יטפל באופן אישי ומיידי בסכנת הסגירה המרחפת מעל ערוץ 10 - כך אמר היום (ב') עיני בפגישה עם ועד העובדים בערוץ ועם ההנהלה הזמנית של ארגון העיתונאים החדש שהוקם במסגרת ההסתדרות. בפגישה השתתפו גם מתן חודורוב, גיא לרר ואורלי וילנאי.

עיני נענה אתמול (א') לבקשת ועד העובדים הזמני של הערוץ לקיים עמו פגישה, בה יידונו "צעדים דחופים שתנקוט ההסתדרות להצלת המשרות של כולנו בערוץ 10 ובחברת החדשות".

במכתב עדכון שנשלח לפני זמן קצר לעובדי ערוץ 10, הגדיר ועד העובדים הזמני בערוץ את הפגישה עם עיני כפגישה "טובה מאוד".

"הנוכחים מטעמנו בפגישה - ובהם מגישים, מפיק, צלם, כתב ועורכת משנה - התרשמו שעיני נכון ומחויב לפתרון סוגיית החובות כדי למנוע פיטורים המוניים", עדכנו חברי הוועד את העובדים. "בין השאר הבטיח לנו עיני כי יעשה כל שביכולתו להגנה על מקור הפרנסה של אלפי עובדים התלויים בערוץ, במישרין ובעקיפין. היות שסד הזמנים לקידום ההסדר צפוף ביותר, ההסתדרות תחל לפעול כבר בימים הקרובים".

ועד העובדים ציין כי אף שפניית עיתונאים לקבלת סיוע מיו"ר ההסתדרות, שהוא כידוע גורם מסוקר, אינה מובנת מאליה, "לנוכח המצב הקיצוני שאליו נקלע ערוץ 10, ועל סמך עדכונים שוטפים שקיבלנו מהנהלת החברה, אין לנו ספק כי מדובר בצעד הכרחי ומתבקש".

אבי בלשניקוב, סגן יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, מסר בתגובה לפגישת העובדים עם עופר עיני: "אני אברך על כל סיוע ועזרה מכל בעל תפקיד וגורם על מנת לסייע בקידום תיקון החקיקה שיאפשר פתרון לבעיית הערוץ, שכן בשלב הזה רק באמצעות תיקון החקיקה המדובר ניתן להציל את מאות המשפחות שמועסקות באופן ישיר על-ידי הערוץ ועוד אלפי משפחות שמועסקות בתעשיית הטלוויזיה בישראל".

מהנהלת ערוץ 10 נמסר: "ההחלטות שהתקבלו בשבוע האחרון להפחית ל-0% את שיעור התמלוגים של החברות הוט ו-yes ובנוסף להקצות 51 מיליון שקל מתקציב המדינה להפקת החדשות המקומיות שלהן, מראה בבירור כי אין שום מניעה תקציבית לגבש הסדר לתשלומי חובות העבר של דמי הזיכיון של זכייניות הטלוויזיה המסחרית, וכי הטיפול בבקשתו של ערוץ 10 להסדר תשלומים הוא לא טיפול ענייני.

"הכנסת יוצאת לפגרה בעוד כמה ימים, ואנו קוראים לראש הממשלה להפעיל בדחיפות בימים הקרובים את השפעתו גם בעניין ערוץ 10, כדי למנוע נזק בלתי הפיך להמשך פעילותו של הערוץ".