אושר: תושבי ת"א יחנו בחינם בחניות "כחול-לבן" בכל העיר

ולא רק באזור מגוריהם הספציפי ■ ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף תוך מספר שבועות, עם פרסומה ברשומות והחלפת התימרור בעיר

אם לא מצוקת הדיור, לפחות תוסר בקרוב מצוקת החניה של תושבי תל-אביב: משרדי הממשלה אישרו אמש (ב') את חוק העזר העירוני של עיריית תל-אביב להענקת פטור מתעריף החניה בחניות כחול-לבן עבור תושבי תל-אביב בכל רחבי העיר.

ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף תוך מספר שבועות, עם פרסומה ברשומות והחלפת התימרור בעיר. תאריך מדויק יפורסם בהמשך, אבל יובהר כי דוחות חניה שהוטלו על חניה בכחול-לבן שבוצעה ללא תשלום לפני התוויית המדיניות והתיקון לחוק העזר - ייגבו בכל מקרה.

התיקון לחוק העזר העירוני הוא המשך למדיניות שהחלה כבר בינואר השנה בעיריית תל-אביב, שבמסגרתה הוכפלו מספר החניונים בהסדר "קרוב לבית" וגדלה ההנחה שניתנה לתושבים ב-62 חניונים עירוניים של חברת החניונים העירונית "אחוזות החוף" מ-50% ל-75%.

בעירייה הסבירו שהרציונל מאחורי הסדרי החניה החדשים הוא הניסיון להקל על תושבי העיר שסובלים ממצוקת החניה בהיותה של העיר מרכז עסקים ובילוי מטרופוליני.

למרות הפתרון להקלה על מצוקת החניה לכלי רכב פרטיים, בכל זאת הדגיש ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, כי הפתרון האמיתי לבעיית החניה ימשיך להיות שימוש מוגבר בתחבורה ציבורית. "עם זאת", הוא הוסיף, "עד שמשרד התחבורה לא יספק מענה הולם לתושבי העיר ולמבקרים בה בצורה של מערכת תחבורה ציבורית מטרופולינית, אנחנו בעירייה נמשיך לעשות ככל שביכולתנו כדי להקל ולסייע".

בעירייה הסבירו שבצד ההקלות על החניה, נמשכת המדיניות לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית בעיר, במסגרתה נסללו כ-54 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית וכ-120 ק"מ של שבילי אופניים. בנוסף, העירייה תקצה 30 מיליון שקל מדי שנה בשנים הקרובות לסלילת שבילי אופנים חדשים. זאת במקביל להרחבת מערך ה"תל-אופן", התוכנית העירונית להשכרת אופניים בנקודות שונות בעיר שמופעלת זה יותר משנה, באמצעות הגדלת מספר התחנות ומספר זוגות האופניים.