רשת ניו-פארם נקנסה ב-100 אלף שקל בגין הטעיית צרכנים

בהודעת התמ"ת נמסר כי ניו-פארם הציגה מחיר מקורי גבוה במיוחד על מוצרים שנמכרו במבצע, מה שאיפשר לה להציג "על הנייר בלבד" הנחות גדולות

רשת ניו-פארם נקנסה על-ידי משרד התמ"ת ב-100 אלף שקל בגין הטעיית צרכנים. בהודעה שפרסם היום (ג') משרד התמ"ת, לאחר הרשעה שניתנה בשבוע שעבר על-ידי השופט אברהם הימן מבית משפט השלום בראשון-לציון, נקבע כי הרשת הטעתה צרכניה בפרסומים כוזבים אודות מבצעים.

בהודעת התמ"ת נמסר כי ניו-פארם הציגה מחיר מקורי גבוה במיוחד על גבי מוצרים שנמכרו בהוזלה, מה שאיפשר לה להציג "על הנייר בלבד" הנחות גדולות.

בדוגמה שנתן משרד התמ"ת אשר אותרה בביקורת מחירים, דובר על בושם "ראלף לורן פולו בלו", שנמכר במבצע ב-330 שקל. בחנות הוצג שלט המודיע על 40% הנחה ממחירו הקודם של הבושם, אשר עמד לפי ההודעה על 550 שקל. בפועל, כך התגלה, המחיר האחרון בו נמכר הבושם עמד על כ-250 שקל, מכאן שלא הייתה שום הוזלה, להיפך.

במקרה אחר נמצא כי ניו-פארם קבעה תנאים שאינם ברורים להשתתפות במבצעי הוזלה, ואף הוסיפה תנאי שלא הופיע בפרסום והתברר רק במעמד התשלום.

השופט הימן קבע כי מדובר בהטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות ובניגוד לחוק הגנת הצרכן, וכי מדובר בעסק רחב ומרובה צרכנים. לפיכך הוא הטיל על ניו-פארם קנס של 100 אלף שקל, בתוספת התחייבות באותו הסכום להימנע מביצוע עבירת הטעיה למשך 3 שנים. מנהל הסחר של החברה נקנס ב-5,000 שקל.

עו"ד טלי קינן ממשרד התמ"ת מסרה כי "המחוקק הטיל חובה לציין את המחיר הקודם שהיה בתוקף, כדי לתת כלי לצרכן לבחון את שעור ההנחה האמיתי ואת אמיתות המבצעים בכלל, וכדי למנוע 'הוזלות גדולות' פיקטיביות כשיטה למשיכת צרכנים אל החנויות, ומכאן ההיבט הציבורי החשוב של תיק זה והמעקב אחר תנודת המחירים בחנויות במסגרת ביקורת מחירים של התמ"ת. הצרכן מתקשה לגלות בעצמו עבירות מסוג זה".

"נהגנו על-פי המקובל"

מרשת ניו-פארם נמסר בתגובה: "ניו-פארם נהגה על-פי המקובל בשוק והציגה הנחות ממחיר מחירון הבשמים, ולכן לא מדובר במחיר גבוה במיוחד. ניו-פארם, בסיכום עם התמ"ת, תאפשר ללקוחותיה להתעדכן במחירי הבשמים במבצעים הקודמים. ניו-פארם תמשיך להציע ללקוחותיה מבצעים גם בעתיד, תוך הקפדה על לשון החוק".