ייצוגית: חיתולי האגיס משחררים סיבים מסוכנים לתינוקות

בתביעה, בהיקף 410 מיליון שקל, נטען כי חיתולי "האגיס פרידום פלוס" נוטים להתפורר ולשחרר סיבים המהווים סכנה לפעוטות ■ חוגלה: המוצר בטוח לשימוש

בקשה לאישור תובענה כייצוגית נגד האגיס הוגשה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה. סכום התביעה עומד על 410 מיליון שקל (5,000 שקל לכל תובע).

המגישים, בשם קבוצת הורים שהשתמשו בחיתולי "האגיס פרידום פלוס", טוענים להטעיית צרכנים ולהפרת חובת הגילוי. לטענתם, החיתולים המוצגים כמוצר בטיחותי התבררו כמסוכנים.

"הימנעות המשיבה לדאגה לביטחון התינוקות, תוך מתן עדיפות לשיקולים כלכליים, גרמו לנזקים לציבור הצרכנים, אשר חיים בפחד ובאימה במשך תקופה, חרדים לגורל ילדיהם", נכתב בכתב התביעה שהגיש עו"ד אסף נוי.

"סיבים מסוכנים"

בין התובעות - אם לתינוק בן 4 חודשים שנוהגת להשתמש בקביעות בחיתולי האגיס עוד מבנה הבכור. לטענתה, החיתולים החדשים, "האגיס פרידום פלוס", שהחליפו זה מכבר את חיתולי "האגיס פרידום", אינם עומדים בקריטריונים עליהם מצהירה החברה. לטענתה, המוצר נוטה להתפורר ולשחרר סיבים דקים המהווים סכנה לפעוטות.

לטענתה, אחד הסיבים שהשתחרר במהלך השינה של בנה התינוק נכרך סביב רגלו בחוזקה, ולצד הסכנה שבליפוף חוטים סביב איברי התינוקות, גרם לה לטראומה של ממש.

היא מספרת כי פנתה פעמים רבות למוקד השירות של החברה, ובסיכומו של דבר נאסף המוצר מביתה. כאשר פרסמה את המקרה בדף הפייסבוק של החברה, הבינה שהיא אינה לבדה בטענות החמורות להתפרקות החיתולים ולשחרור הסיבים.

ההורים הנוספים שטוענים לבעיה דומה, חברו לתביעה זו. הדרישה בתביעה היא להוריד את החיתולים ממדפי החנויות ולפצות את כל הלקוחות שהשתמשו בחיתולי הפרידום פלוס, כאמור בסכום כולל של 410 מיליון שקל.

"תביעה חסרת בסיס"

מחברת חוגלה, יבואנית חיתולי האגיס, נמסר בתגובה: "מדובר בניסיון להגיש תביעה חסרת בסיס נגד החברה, תוך ניצול ציני של כלי התקשורת. חיתולי 'האגיס פרידום פלוס' בטוחים לחלוטין לשימוש. מדובר בתופעה חריגה במעטפת החיצונית של החיתול, שנבדקה על-ידי מעבדות החברה וכן על-ידי מעבדה חיצונית בלתי תלויה המובילה בעולם, שאישרו כי המוצרים בטוחים לחלוטין לשימוש".