תדאה והחברה הבת יצטרפו לקרן פימי ברכישת המ-לט

ישקיעו יחד 6 מיליון דולר, ויקבלו 5.5% מהונה של החברה התעשייתית

שבועיים לאחר העדכון של חברת תדאה על עסקה רחבת היקף, שבה תרכוש את שתי החברות הישראליות נוגה הנדסה ונוגה כלים בהשקעה של כ-100 מיליון שקל, מתברר כי נותר לה "כסף כיס" שיאפשר לה להצטרף לקרן פימי ברכישת מניות חברת המ-לט.

תדאה, שבשליטת מרדכי גורפונג, עדכנה היום כי היא והחברה הבת מולודן סיכמו את התנאים הסופיים להתקשרותן עם פימי של ישי דוידי במסגרת רכישת השליטה בהמ-לט מדסק"ש.

בסך הכול צפויה ההשקעה במניות המ-לט, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, להגיע ל-66.1 מיליון דולר (כ-260 מיליון שקל), תמורת 60.1% מהונה.

לפי ההסכם בין תדאה ומולודן לפימי, האחרונה תקים שותפות שמטרתה החזקת מניות המ-לט ואליה יצטרפו תדאה ומולודן, שישקיעו 6 מיליון דולר (כ-24 מיליון שקל) ברכישה - כמחצית הסכום כל אחת.

תמורת ההשקעה יקבלו תאדה ומולודן לידיהן יחד כ-5.5% מהונה של המ-לט. פימי, שתעביר את עיקר סכום הרכישה, 60.1 מיליון דולר, תקבל לידיה כ-55% ממניות המ-לט.

בתדאה ציינו כי ההסכם בינה לבין פימי מעניק לאחרונה את סמכויות הניהול בשותפות, וכי "מולודן ותדאה לא יהיו רשאיות להעביר את החזקותיהן בשותפות, זכויותיהן הכלכליות על החזקות אלו או זכויותיהן על פי הסכם השותפות מבלי לקבל לכך את הסכמת פימי". תדאה ומולודן, שזקוקות לאישור הדירקטוריונים שלהן כדי להוציא את העסקה לפועל, יוכלו למנות דירקטור אחד לדירקטוריון המ-לט.

תדאה רכשה באחרונה שתי חברות תעשייתיות

תדאה השלימה באוקטובר 2011 מכירת של חברה בת שעסקה בייצור ושיווק מתמרי מצב ומרחק תמורת 35 מיליון דולר.

באחרונה תדאה מצאה לעצמה תחום עיסוק חדש, כאשר רכשה את שתי החברות הישראליות שעוסקות בייצור מוצרים לתעשיית העיבוד השבבי מידי האחים נפתלי ושלום הירש, כפי שנחשף ב"גלובס". למולודן אפשרות להצטרף לתדאה גם ברכישה זו.

רכישת המ-לט, העוסקת בייצור רכיבים למערכות צנרת, נעשתה אחרי כמה שנים שבמהלכן פימי עקבה אחריה. באותו הזמן אמר דוידי כי "המ-לט היא חברה בעלת מאפיינים שפימי מחפשת - יכולת השבחה משמעותית, פוטנציאל צמיחה גבוה, ועובדים ומנהלים מצוינים".

מכירת השליטה בהמ-לט נעשתה כחלק ממסע המימושים של אי.די.בי לשיפור נזילות הקבוצה, ומטרתה לייצר לדסק"ש עם השלמתה רווח הון של כ-51 מיליון שקל.