לפיד: "לאחר הזגזוגים - נתניהו נכנע לעסקנים החרדים"

יו״ר "יש עתיד" לפיד, בירך היום על פרישת מפלגת "קדימה" מהממשלה ■ קורא לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות: "הגיע הזמן להוריד מהשלטון את הממשלה הרעה הזו"

יו״ר "יש עתיד" יאיר לפיד, מברך הערב (ג') על פרישת "קדימה" מהממשלה.

"נתניהו נכשל כשלון גמור בהכרעה בנושא השוויון בנטל", אמר הערב. "נתניהו יכול היה לבחור בפתרון הראוי של שירות שווה לכולם והשתלבות אמיתית והכרחית של כל המגזרים בשוק העבודה. כמו תמיד, לאחר זגזוגים והתפתלויות, נותר נתניהו בנקודת המוצא שלו - כניעה לעסקנים החרדים".

עוד קרא לפיד לנתניהו לפזר את הכנסת ולהקדים את הבחירות באופן מיידי: "אנחנו מוכנים לבחירות", אמר לפיד, "והגיע הזמן להוריד מהשלטון את הממשלה הרעה הזו".

דבריו של לפיד נאמרים על רקע חזרתה של קדימה לאופוזיציה היום, וזאת לאור כישלון המשא ומתן בין קדימה לליכוד בניסיון להגיע לסיכום בסוגיית השוויון בנטל. המשנה לראש הממשלה שאול מופז, כינס היום את חברי סיעתו לישיבה מיוחדת ובה הבהיר להם כי קדימה עשתה כל שביכולתה להביא להצעת חוק שתביא לשיווין בנטל. "עשיתי הכל, הפכתי כל אבן", אמר מופז לחברי סיעתו. "ראש הממשלה בחר לוותר על הבנים והבנות שלנו", הוסיף.

ציפי לבני כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "שותפות פוליטית שנולדה בחטא מסתיימת וטוב שהסתימה. אין יותר עלי תאנה שיכסו את הכשל הערכי של הממשלה הזאת. מעבר לעניין הנקודתי של היום, אני חושבת שהיום ברורה יותר מתמיד צדקת העקרונות בשמם פעלנו בשנים האחרונות- חזרתי והבהרתי שלציבור לא תצמח כל טובה מחבירה לקואליצית השותפים הטבעיים שמפקירה את הציבור הנושא בנטל החברתי הכלכלי והבטחוני , קואליציה שתמנע מאיתנו כל תהליך שלום. מול כל הלחצים להצטרף אליה- אני מאמינה שהוכח פעם נוספת שאין מקום לחבירה לממשלה הזו וחלק גדול יותר מציבור מכיר בכך רק היום. ישראל טובה יותר מהממשלה הזו וממי שמייצג אותה, היא חייבת שינוי ואני מבטיחה לכם שהוא יקרה".

ח״כ יצחק הרצוג, יו״ר סיעת העבודה, אמר: ״צר לי על המערבולת שקדימה גררה את המדינה לתוכהשכן יכולנו כבר להיות לקראת סופה של מערכת בחירות בה העם היה מכריע בכל הסוגיות החשובות שעל סדר היום. על נתניהו לקבוע לאלתר מועד לבחירות, מוקדם ככל האפשר ולא לטרטר את העם בלי תוחלת ומעש״.

יושבת ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "מופז, שליווה את זחילתו לממשלה בקול תרועה רמה והבטחות, מציע לפרוש ממנה בלי כל הישג, בקול ענות חלושה. ישיבתה הקצרה של קדימה בממשלה היתה פרכוס שרירים אחרון של מפלגה שנפחה את נשמתה, אך יש לקוות שפרישתה תקצר את ימי הממשלה".

ח"כ דני דנון (ליכוד): "הגיע הזמן לשים קץ למפלגת הטרנד חסרת הערכים וחסרת עמוד השדרה שנקראת קדימה. קדימה היא גווייה פוליטית שתיעלם מדפי ההיסטוריה באותה המהירות שבה היא נוצרה".

ראש האופוזיציה, כ"ח שלי יחימוביץ' (עבודה): "בחודשיים האחרונים התקיים אחד האירועים המביכים בפוליטיקה הישראלית שבו נמחק לחלוטין עולם הערכים והאידיאולוגיות ונותרה רק פוליטיקה קטנה של הישרדות וקומבינות. גם נתניהו וגם מופז יוצאים מקרטעים מהאירועים האחרונים וכעת יש לקיים לאלתר בחירות ולאפשר לציבור לומר את דברו. מפלגת העבודה בראשותי ערוכה ומוכנה לבחירות ונותרה כיום האלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו הכושלת".