רכבת ישראל: חוב פיגורים של 50 מיליון שקל לחברת פז

לפי דיווח שפורסם ב"מעריב", את החוב צברה הרכבת בשל רכישת מזוט וסולר והיא הייתה אמורה לפרוע אותו בחודש פברואר, אך לא עמדה בלוח הזמנים בשל עיכובים בהעברת הכספים ממשרד האוצר

אמנם בימים הקרובים אמורה הנהלת רכבת ישראל להוציא לפועל את תוכנית ההפרטה העסקית הגדולה שלה הכוללת שתי חברות-בנות, אך זה לא מפריע לה לצבור חובות פיגורים של 50 מיליון שקל לחברת פז - כך לפי דיווח שפורסם היום (ד') ב"מעריב".

לפי הדיווח, רכבת ישראל אינה עומדת בלוח זמנים שנקבע לה, לצורך פרעון חוב שהצטבר לכ-50 מיליון שקל, שהיא חבה לטובת חברת האנרגיה פז. את החוב, צברה הרכבת בשל רכישת מזוט וסולר והיא הייתה אמורה לפרוע אותו בחודש פברואר, אך לא עמדה בלוח הזמנים בשל עיכובים בהעברת הכספים ממשרד האוצר ובשל העובדה כי היא מצויה במצוקת מזומנים בשבועות האחרונים.

ההיקף המקורי של החוב האמיר לכ-200 מיליון שקל, אך הוא נפרע רק בחלקו, כאשר עד כה, חברת פז גילתה סובלנות כלפי רכבת ישראל, אך נראה כי סבלנותה וסבלנותו של צדיק בינו העומד בראשה עומדים לפקוע והם יאלצו לנקוט בצעדים משפטיים במקרה שהרכבת תמשיך לעכב את תשלומי החוב.

בחברת פז סירבו להגיב לידיעה. מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל מקיימת דיאלוג אינטנסיבי עם משרד משרד האוצר כדי להסדיר במהרה את העברת הכספים". ממשרד האוצר נמסר: "נושא הזרמת הכספים לרכבת הינו חלק ממשא ומתן בין הנהלת הרכבת לבין משרד האוצר, בסיומו נעדכן".