לפיד: "נתניהו מחלק את העם למשרתים ומשלמים וכאלה שלא"

יו"ר מפלגת "יש עתיד" בראיון לגלי צה"ל: "יש ערך גדול לאנשים שאומרים והולכים אחרי העקרונות שלהם ולא זזים מהם. אני לא מבין את הזיגזגים של מופז. כשמסבכים דברים פשוטים, אז הם מסתבכים"

יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד", הגיב הבוקר (ד') בראיון לגלי צה"ל לפרישתה של מפלגת קדימה מהקואליציה. לפיד אמר כי "אני לא פרשן לענייני שאול מופז. הבעיה היא שלא הכל משחק פוליטי, יש פה נושא ערכי מהמעלה הראשונה, ונתניהו מחלק את עם ישראל והופך אותו לעם שבצד אחד יש אנשים שמשרתים ומשלמים מסים - ומהצד השני אנשים שפטורים מהמטלות האלה. אי אפשר להמשיך ככה".

- בסופו של דבר הפוליטיקה מנצחת.

"זו בדיוק הפוליטיקה הישנה שצריך להחליף. גם ראש הממשלה יודע שהוא יכל להכריע בין החלטה ערכית לפוליטית. אני לא הצטרף לממשלה שלא תקבל את קווי היסוד שלנו. היומיים האחרונים הם בדיוק מקרה קלאסי לפולטיקה שצריך לשנות אותה. זה לא מסובך. הדבר הפשוט אומר שכל אזרחי מדינת ישראל שווים, זה כתוב גם במגילת העצמאות".

- שכנע אותי שאתה היית מצליח אחרת.

"יש ערך גדול לאנשים שאומרים והולכים אחרי העקרונות שלהם ולא זזים מהם. אני לא מבין את הזיגזגים של מופז. כשמסבכים דברים פשוטים אז הם מסתבכים. אפשר לגייס כל אזרח בישראל לשירות צבאי או אזרחי. איש במדינת ישראל לא יודע מהם העקרונות של הפוליטיקאים היום".

- חיים רמון הוא מועמד לשיתוף פעולה עתידי שלך.

"שמעתי כבר בלי סוף שמועות על השיחות שלי עם רמון. אין לי שום כוונה לחבור לאיש. המפלגה שלנו רק הולכת וגדלה בסקרים וזה אומר שחשוב לעמוד על העקרונות שלך ולא להתייחס לקואליציות עתידיות כאלה או אחרות".

"אני לא מחלק ציונים לאנשים. אני לא רוצה לדבר על שמות או תפקידים ולא להסביר. כיום מה שמעסיק אותי זה העקרונות ולא לתת ציונים לאיש או אישה כזה, כזאת או אחרת".

- מתי תפרסם את הנבחרת שלך?

"3 או 4 חודשים לפני הבחירות, כמו שעושים כולם".

- מה חשבת על הזיכוי של אולמרט?

"מאוד שמחתי. הודח ראש ממשלה מכהן. זה דבר חמור וצריך לתת עליו את הדעת. זה לא משהו נגד הפרקליטות, אבל הם צריכים להסיק את המסקנות ולמנות גוף ביקורת. זה דבר חיובי וחשוב. צריך להיות יותר זהירים ופחות כוחניים".

- אם אולמרט יוצא בשלום מתיק הולילנד האם הוא ראוי לחזור לפוליטיקה?

"צריך לכבד את בית המשפט ולחכות להכרעות".

- מה דעתך להפוך את מכללת אריאל לאוניברסיטה?

"יש למדינה זכות להקים עוד אוניברסיטה. מה שאסור זה לפגוע בקיים. כל האוניברסיטאות בארץ נמצאות במצב כלכלי מאוד מאוד קשה ולכן צריך להזרים למערכת עוד כספים. אם זה יפגע במערכת אז זה דבר לא נכון אבל אם זה לא פוגע בתקציבי האוניברסיטאות האחרות זה זה בסדר גמור שתהיה אוניבסיטה שם. זה מוסד אקדמי ראוי. זו החלטה לגיטימית".