למה מילאן מבצעת מכירת חיסול לכוכבים שלה?

גם איברהימוביץ' עובר לפריז, שם יקבל השכר השני הכי גבוה בכדורגל; במילאן מנסים לאזן מעט את ספרי החשבונות, אחרי שבחמש שנים צברו מינוס של 250 מיליון אירו

זלאטן איברהימוביץ', שמעברו לפריז סן-ז'רמן סוכם, יהפוך במועדון הצרפתי לכדורגלן בעל המשכורת השנייה הכי גבוהה בעולם. על-פי דיווחים בתקשורת, ירוויח החלוץ השבדי שכר של 13 מיליון אירו בעונה בעיר האורות. יקדים אותו רק סמואל אטו, שבקיץ 2011 חתם על חוזה בגובה 20 מיליון אירו בעונה באנז'י מחצ'לקה הרוסית.

דווקא השחקנים הטובים בעולם, ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, נשארים מאחור: על-פי דוח השחקנים המרוויחים בעולם האחרון של אתר futbolfinance, הפורטוגלי מרוויח בריאל מדריד כ-12 מיליון אירו בעונה, בעוד הארגנטיני מקבל בברצלונה כ-10.5 מיליון אירו לשנה.

אחרי שרכשה ממילאן בימים האחרונים את הבלם הברזילאי טיאגו סילבה עבור 42 מיליון אירו, השלימה כאמור פ.ס.ז' גיוס שני שחקנים מהמועדון האיטלקי עם קנייתו של איברהימוביץ', בתמורה ל-23 מיליון אירו נוספים.

מאז נרכשה פ.ס.ז' על-ידי קרן ההשקעות הקטארית QSI, בקיץ 2011, הגיעו אליה שחקנים חדשים בשווי של 198 מיליון אירו (לפי אתר סוכני השחקנים transfermarkt.de).

פ.ס.ז', שסיימה את העונה הקודמת במקום ה-2 בליגה הצרפתית, תשתתף העונה בליגת האלופות. אל זלאטן וסילבה יצטרפו שחקני רכש בולטים אחרים שנחתו בפריז במהלך השנה האחרונה, ביניהם אסקיאל לאבצי, חבייאר פאסטורה וטיאגו מוטה. מי שיאמן את הקבוצה הוא קרלו אנצ'לוטי, שזכה בעבר פעמיים בליגת האלופות כמנג'ר מילאן.

ומה קורה באמת עם האקסית של אנצ'לוטי, סילבה וזלאטן? למה החליטה קבוצת הפאר האיטלקית להיפטר בקיץ אחד משני כוכבים בכירים שלה? נשיא הקבוצה, סילביו ברלוסקוני, הצהיר כי מכירתתם של זלאטן וסילבה "תחסוך לנו 150 מיליון אירו בשנתיים הקרובות", בעלויות שכר ובדמי העברה שאותם תכניס הקבוצה.

אין ספק שהרוסונרי זקוקים לכסף על מנת ליישר את ספרי החשבונות שלהם: על-פי הדוחות הרשמיים שלהם, בחמש העונות האחרונות (עד סוף 2010/11) רשמו מינוס כולל של 245.4 מיליון אירו.