זלאטן יקר? חכו חכו, זה עוד כלום

ראשי הליגה הצרפתית חוששים: כניסת התקנות החדשות להעלאת שיעור המס ל-75% יהיו "מכת מוות" לכדורגל המקומי; נשיא הליגה: "הליגה תאבד 150 שחקנים"

הכוונה של נשיא צרפת פרנסואה הולנד להעלות את המיסוי במדינה למרוויחי משכורת של מעל מיליון אירו בשנה לשיעור של 75%, מטרידה מאוד את ראשי ליגת הכדורגל המקומית. העניין הזה עלה שוב לדיון לאחר עסקת הענק שהביאה השבוע את זלאטן איברהימוביץ', שחקנה של מילאן בשנתיים האחרונות, לפריז סן-ז'רמן עבור סכום העברה של 23 מיליון אירו.

על-פי דיווח ביומון הספורט "ל'אקיפ", החלוץ השבדי אמור ליהנות בקבוצתו החדשה משכר שנתי בסך 14 מיליון אירו נטו (המשכורת השנייה הכי גבוהה בכדורגל העולמי, אחרי סמואל אטו שמרוויח כ-20 מיליון אירו בעונה באנז'י מחצ'לקה הרוסית). תחת שיעורי המס הנוכחיים, עלות שכרו של איברהימוביץ' בעיר האורות תסתכם בכ-35 מיליון אירו לעונה. במידה ותקנות המס החדשות ייכנסו לתוקף כמתוכנן בתחילת 2013, מעריכים מומחים לדיני מיסוי כי לפ.ס.ז' יעלה כ-70 מיליון אירו בשנה להחזיק את זלאטן.

כדי להכניס את המספר האחרון למסגרת המתאימה, נציין כי מדובר על סכום ששווה לתקציב השנתי של חלק מהקבוצות בליגה הצרפתית. האלופה המפתיעה של העונה החולפת, מונפלייה, הציגה תקציב שנתי של 33 מיליון אירו בלבד.

איברהימוביץ', שהפך גם לשחקן המרוויח ביותר בליגה הצרפתית (הרבה לפני מצטרף אחר ממילאן לפ.ס.ז', טיאגו סילבה, שירוויח 7.5 מיליון אירו בשנה, ויוהאן גורקוף שמקבל כ-6.8 מיליון אירו בשנה במדי ליון), הוא כמובן לא השחקן היחיד בליגה שאמור לקבל מעל מיליון אירו בעונה בשנים הקרובות, מה שעשוי להכניס את הקבוצות הצרפתיות לבור כלכלי גדול. נשיא הליגה, פרדריק תיירה: "אמרתי את זה לפני הבחירות לנשיאות ואני חוזר על זה שוב - המיסוי החדש עשוי להיות מכת מוות לליגה. לקבוצות לא יהיה ברירה אלא לשחרר שחקנים ולצמצם את הסגלים. הליגה תאבד עד 150 שחקנים".

מלשכת הדוברות של הממשלה החדשה נמסר כי "זה טבעי שספורטאים, שנחשבים לסקטור המרוויח ביותר בצרפת, ישלמו מיסים בהתאם וייתרמו למאמץ הכולל". בתוך כך, פוליטיקאים צרפתים הביעו את דעתם ביממה האחרונה על שכרו הצפוי של איברהימוביץ'. שרת הספורט הצרפתית ולרי פורניירו טענה כי הסכומים שהוא הולך לקבל הם "אסטרונומיים ובלתי הגיוניים", ושרת הספורט לשעבר רוזלין באשלו הוסיפה כי "הסכומים האלו מגעילים אותי".