חיים הכט: "לא פשוט להיות צדיק במדינה כי יש הרבה תחמנים"

צפו בראיון עם חיים הכט לתוכנית "קלוז-אפ" בגלובס TV ■ "אני רואה אנשי עסקים שמתמוטטים - הנגרייה הקטנה בצפת, המאפייה בעפולה. אין עם מי לדבר"

"במדינת ישראל לא פשוט להיות צדיק, כי יש פה כל-כך הרבה תחמנים בביצה הזו שסוחבים אותך כל הזמן לסטות מדרך הישר". את הדברים האלה אומר היום (ה') חיים הכט, מגיש התוכנית "יצאת צדיק", בראיון לתוכנית "קלוז-אפ" בגלובס TV עם לי-אור אברבך. הכט התראיין על רקע עלייתה לאוויר של העונה החדשה של "יצאת צדיק".

- אנחנו באמת כאלה? כולם רמאים פה?

"במפורש לא. אבל יש פה חברה שהאתוס שלה במידה מסוימת הוא אתוס של קומבינה, כי זה מתחיל במדינה. מדינת ישראל לא מאמינה לך. היא אומרת, 'כשאתה מגיש את לוח מס הכנסה, אנחנו הרי יודעים...'. אתה רואה את שר האוצר עושה ככה, 'אני לא מאמין לך'".

- זה מתחיל מלמעלה, בעצם זה מה שאתה אומר?

"התקשר אליי טכנאי מחשבים שיופיע באחד הפרקים שישודרו בקרוב. הוא כבר אחרי השלב שלקחנו ממנו את התגובה, והוא יודע שהוא ישודר בפריים-טיים, והתגובה שלו הייתה: 'עשיתי את מה שצריך הייתי לעשות, אתם הצגתם אותי שלא כהלכה'. ואז הוא אומר לי: 'שמע הכט, אתה יודע מה? אני עכשיו פותח את סגור-ליבי. באמת ידעתי שהתקלה היא שטותית. השארנו שם דיסק-און-קי בתוך המחשב; כל שהיה צריך זה לקחת אותו. אני יודע שיכולתי לתקן את זה בתוך דקה ולקחת 200 שקל, וכן, אני מודה המצאתי סיפור וקומבינציה ולקחתי ממנה 1,100 שקל'. אז אני אומר לו 'נו, מה אתה רוצה?', והוא אומר לי: 'ואולמרט, הבן אדם לקח 300 אלף שקל - הוא צדיק ואני רשע? תסביר לי איך זה?'. זה לא פשוט להסביר לו איך זה".

בראיון מתייחס הכט גם להפגנה בה הצית את עצמו משה סילמן ומפנה אצבע מאשימה כלפי מוסדות המדינה: "זה קו פרשת המים. זו נקודת המפתח, מדינה רעה, פקידות אטומה, אנשים שלא חושבים ולא מוכנים לשמוע שום דבר - וככה חוב של 5,000 שקל תופח ל-15 אלף שקל, ואז באים ומעקלים לו משאית.

"האטימות של מדינה לאנשים שבאמת עובדים קשה, ואין מי שיכול לדבר איתה, אין פקיד שמפעיל שיקול-דעת... לעולם זה מגיע ליועץ המשפטי, שרואה רק תקנות יבשות בספרים; זו המכה שלנו, הביורוקרטיה שחיסלה את משה סילמן. אני רואה את זה המון. אני רואה אנשי עסקים שמתמוטטים, הנגרייה הקטנה בצפת, המאפייה בעפולה, איש עסקים שאין לו עם מי לדבר. אין לו".

צפו בראיון המלא, בו מדבר הכט גם על תחנת הרדיו האזורי שהוא שותף בה, על מכירת הנתח של תנובה בתחנת הרדיו, על המיתון המתקרב ועל הזרמת 50 מיליון שקל מכספי המדינה לטובת מהדורות החדשות המקומיות.