התחרות פוגעת בבזק: מידרוג חותכת דירוג סדרות האג"ח

מידרוג הודיעה היום על הורדת הדירוג לסדרות 5-8 של בזק ■ הסיבות להורדת הדירוג: התממשות התחזית לעלייה בהיקף החוב והתחרות הגוברת בענף התקשורת

מידרוג הודיעה היום (ה') כי היא חותכת את דירוג האג"ח של סדרות 5-8 של בזק מ- Aa1 ל- Aa2, תוך שינוי אופק הדירוג משלילי ליציב.

במידרוג מציינים כי הורדת הדירוג מבטאת את התממשות התחזית לעלייה בהיקף החוב הפיננסי והאטה ביחסי כיסוי החוב, וזאת בשל חלוקת הדיבידנד בהיקף 3 מיליארד שקל בין 2011-2013.

בנוסף משקפת הורדת הדירוג את התחרות הגוברת בענף התקשורת, על רקע כניסה של חברות חדשות והורדות המחירים בתקופה האחרונה מצד החברות הותיקות.

במידור גם מציינים כי "הרגולציה בענף התקשורת הוכיחה את נחישותה בהנמכת חסמי הכניסה לענף ובעידוד התחרות, במידה שהובילה להגברת אי הודאות בענף. על כך נוסיף את התחרות האגרסיבית, שהחלה בשנת 2011, בסגמנט הסלולר בין המפעילות הוותיקות, שנמשכה אל תוך 2012 עם כניסת שתי המפעילות החדשות ויציאת הענף משיווי משקל".

מידרוג צופה "המשך שחיקה בתוצאות הפיננסיות של מגזר הסלולר בטווח הזמן הבינוני, שיקוזז חלקית ע"י התייעלות תפעולית וצמצום מבנה ההוצאות. תחזית זו אינה פוסחת על פלאפון שמהווה חלק מהותי בהכנסות ובתזרימים של החברה. נוסף על כך, נציין את המלצות ועדת חייק להסדרת שוק סיטונאי במגזר הנייח".

"מנגד", מציינים במידורג, "נתמך הדירוג בחוסן הפרופיל העסקי של החברה, הנובע מחוזק המותג ומתמהיל פעילות מגוון, החולש על מרבית תחומי התקשורת בישראל, עם נתחי שוק מהותיים בכל הסגמנטים. בנוסף, נהנית החברה מבעלות על תשתיות מתקדמות בכל תחומי פעילותה המקנות לה יתרון תחרותי על פני מתחרותיה".