השיחה: רוני צארום והיזמים הצעירים

מי הגיעו לאירוע השנתי של יוניסטרים? ■ איפה נתקלו זו בזו הפורשת, המעושרת והמוחה? ■ וגם: מי היא המלכה הכי עשירה באירופה?

עמותת "יוניסטרים" בראשותו של איש העסקים רוני צארום והמנכ"לית איריס רף-רונן, הפועלת להכשרת יזמות ומנהיגות עסקית בקרב בני-נוער, ערכה ביום רביעי את האירוע השנתי שלה, "יזם השנה 2012".

יעקב הוניגמן, סילבן שלום, מיכה רונן, עמותת
 יעקב הוניגמן, סילבן שלום, מיכה רונן, עמותת

יעקב הוניגמן, סלבן שלום ומיכה רונן

האירוע נערך במרכז וואהל באוניברסיטת בר-אילן, וכלל קוקטייל ותערוכה של מיצגים שבה נטלו חלק עשרות קבוצות של בני-נוער, חברי יוניסטרים, אשר הציגו את פעילותן העסקית והחברתית. העבודות נועדו להרשים את חבר השופטים בתחרות המורכב מבכירים בעולם העסקי. במקום הראשון זכתה קבוצת הנוער של עפולה עם המוצר "קוויקלין" - כפפת ניקוי ייחודית ורב תחומית.

גיא פרג, אורי גולדפרב, עמותת
 גיא פרג, אורי גולדפרב, עמותת

גיא פרג ואורי גולדפרב

את 8 בני-הנוער הנמנים על הקבוצה הזוכה הפתיע מנכ"ל איי דיגיטל, ערן תור, כאשר העניק אייפוד אישי לכל אחד מהם. נכחו: המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, רעייתו של מייסד העמותה יעל צארום, גיא פרג יו"ר Decima Ventures, יעקב הוניגמן, מיכה רונן מנכ"ל הוניגמן, אילן גיפמן מנכ"ל אספן, ענבל אור בעלת "אור סיטי נדל"ן", אורי גולדפרב, מנכ"ל קרדיט סוויס ישראל, איתן לומברד מנכ"ל סנסקום, אבינועם ערמוני מנכ"ל בית התפוצות היוצא, פרופ' צבי ארד נשיא מכללת נתניה, דרור שקד, נועם קנטי שותף בכיר בארנסט אנד יאנג, בועז דינטי שותף בקרן אוורגרין, עו"ד אייל שנהב ועוד.

הפורשת, המעושרת והמוחה

הזמן: יום חמישי בבוקר, המיקום: בית-הקפה הברנז'אי "רביבה וסיליה" במתחם היוקרה G במרכז תל-אביב. האירוע: 3 נשים מוכרות, כל אחת בתחומה, ב-3 שולחנות נפרדים. האחת, מנכ"לית בנק לאומי היוצאת, גליה מאור, שנפגשה לקפה של בוקר עם חברה.

דפני ליף, קפה
 דפני ליף, קפה

דפני ליף. ברקע, עם גבה למצלמה - לאה שנירר

השנייה, המעושרת לאה שנירר, שמחלקת חלק ניכר מזמנה בין בית-הקפה למסעדת "התרנגול הכחול" שנמצאת אף היא באותו מתחם. השלישית, מנהיגת המחאה החברתית דפני ליף, שכנראה מאסה בחום והגיעה להצטנן באוויר המזגן של האלפיון.

כרמלי חוגג 15

בתום השבוע שבמהלכו הודיעה חברת בבילון על בחינת אפשרות הנפקה בוול סטריט, חגגו 160 עובדי החברה במסיבת בריכה בביתו של המנכ"ל, אלון כרמלי, בהרצליה. הסיבה לחגיגה: יום הולדת 15 לחברה וחציית רף 150 מיליון משתמשים בתוכנת התרגום.

אלון כרמלי, אמנון עובדיה, יום הולדת 15 לתוכנת בבילון / צילום: שלומי בן עמי
 אלון כרמלי, אמנון עובדיה, יום הולדת 15 לתוכנת בבילון / צילום: שלומי בן עמי

אלון כרמלי ואמנון עובדיה

אורח הכבוד במסיבה היה אמנון עובדיה, המייסד והמנכ"ל הראשון של בבילון, אשר ממשיך ללוות את החברה גם בגלגולה הנוכחי כבעל מניות. מלבד מוזיקה, הרבה אוכל, הרבה מאוד אלכוהול ובריכה מצננת, נהנו החוגגים גם מגלידות וממאווררי ענק שנועדו לסייע לשבור את גל החום. רגע לפני שהחושך ירד והמוזיקה הוגברה, חתכו המנכ"ל הנוכחי והמנכ"ל הראשון עוגת יומולדת ענקית, על רקע 150 בלוני הליום עם לוגו החברה שהופרחו לשמים על-ידי העובדים. נועם לניר יו"ר דירקטוריון ובעל השליטה בחברה, נעדר מהחגיגה בשל חופשה משפחתית בחו"ל.

בנק הפועלים מקבל פרס

המגזין הכלכלי Euromoney בחר בבנק הפועלים כ"בנק הטוב ביותר בישראל". בטקס חלוקת הפרס שנערך בלונדון אמר קלייב הורווד, העורך הראשי של המגזין כי הבנק זכה לתואר בעקבות התוצאות החיוביות שהציג בשנת 2011, ביניהן עלייה של כ-25% ברווח נטו, גידול של 10% בפיקדונות ותשואה על ההון בשיעור 12%. מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן אמר: "אנו גאים מאוד על ביצועינו הפיננסיים בשנים האחרונות, אך גם על הישגינו מבחינת מענה על צרכי לקוחותינו ותמיכה במשק הישראלי". פרסי Euromoney מחולקים זו השנה ה-22 ברציפות. יותר מ-600 בנקים, בתי השקעות וגופים פיננסיים מובילים בעולם הגישו השנה את מועמדותם.

עזריאלי והמאסטר

הרבה בעלי חגורות שחורות בקראטה התכנסו ביום חמישי בערב בביתם של דנה עזריאלי ובעלה דני חכים בהרצליה פיתוח. האירוע נערך לציון סיומו המוצלח של טורניר הקראטה "בודו למען השלום" שהתקיים במכון וינגייט בשבוע שעבר, בהשתתפות לוחמי קראטה ערבים, יהודים, טורקים ויפנים.

הירוקאזו קנזאווה, דני חכים, טורניר ג'ודו
 הירוקאזו קנזאווה, דני חכים, טורניר ג'ודו

הירוקאזו קנזאווה ודני חכים

את הטורניר יזם דני חכים - בעצמו בעל חגורה שחורה בקראטה - שעומד בראש עמותת "בודו למען השלום". אורח הכבוד בטורניר ובערב המסכם היה מאסטר הירוקאזו קנזאווה מיפן - אגדה מהלכת, לוחם בן 81, אלוף עולם בקראטה ומורה של סלבריטאים הוליוודיים בהם אלביס פרסלי וצ'אק נוריס. עוד בין באי הבית: שגריר יפן בישראל הידאו סאטו ויצחק (בוז'י) הרצוג התומך ברעיון אותו מייצגת העמותה.

ביאטריקס עקפה את אליזבת

הרמן מתייס, פרופ' לניהול ולפיננסים ציבוריים מאוניברסיטת גנט שבבלגיה, פירסם את הדוח השנתי שלו על הוצאות שליטים וראשי מדינות באירופה, ממנו עולה כי בית המלוכה ההולנדי הוא היקר באירופה, זאת לאחר שבית המלוכה האנגלי קיצץ את תקציבו ב-16%, ל-29.7 מיליון ליש"ט (38 מיליון אירו) השנה. תקציבו של בית המלוכה ההולנדי עומד על כמעט 40 מיליון אירו, כולל משכורות בסך כ-18 מיליון אירו למלכה ביאטריקס ולילדיה.

מלכות אנגליה והולנד / צילום: רויטרס
 מלכות אנגליה והולנד / צילום: רויטרס

המלכה אליזבת והמלכה ביאטריקס

בניגוד למלך ספרד, שהודיע בשבוע שעבר על קיצוץ של 7% במשכורות של בני משפחת המלוכה בשל המצב הכלכלי הקשה במדינה, הודיעה המלכה ביאטריקס ביום ד' האחרון כי היא לא רואה סיבה לקצץ את קצבתה השנתית, העומדת על 828 אלף אירו. יש לציין שנטל המס של בית המלוכה ההולנדי על אזרחי המדינה גבוה במיוחד מכיוון שמספר תושבי הולנד הוא פחות מרבע מזה של בריטניה.

רן אברמסון

מצייצים

doroniko (דורון צברי) מציע לאנשים להצטרף לפעולת גרילה נגד מנהלי קול ישראל בעקבות ההחלטה לצרף את מנחם בן לתוכניתה של קרן נויבך.