פסגות חושש מוועדת צמח - מקפיא המלצות למניות "לוויתן"

בית ההשקעות פסגות פרסם סקירה של שותפויות לוויתן, אך מעניק רק לישראמקו מחיר יעד והמלצה - בשל אי הוודאות מהמלצות ועדת צמח ■ מה שווי השוק שמעניקים ללוויתן?

בפסגות מפרסמים היום (א') סקירה של שותפויות הגז-נפט, ומעבירים מסר ברור לקראת פרסום מסקנות ועדת צמח - מלבד ישראמקו, מכניסים בבית ההשקעות את מניות החברות לעדכון, בשל אי הוודאות באשר להמלצות הסופיות.

"עיקר תשומת הלב של המשקיעים והשותפויות תופנה לעבר אפשרות ייצוא גז והיקפו ולהתייחסות הוועדה לגבי מתקני התשתית וההולכה הנלווים לקידוחי הגז ואישור לשיתוף פעולה עם קפריסין בייצוא גז. להמלצות משמעות גדולה כלפי שותפויות הגז, ובעיקר השותפות בלוויתן", מציינים בפסגות.

"מסקנות הביניים התירו יצוא אך קבעו מגבלת שמירת רזרבות של 25 שנות ביקוש לשוק המקומי. מה שיאפשר להערכתנו לייצא גז בהיקף של כ-BCM 150-300 תחת תרחישים שונים ולמשך קרוב ל-20 שנה ובהינתן שכל פוטנציאל הגז של ישראל בהיקף של BCM 1400 ימוצה".

בפסגות מעריכים כי תחזית הביקוש של המשק המקומי תתעדכן כלפי מעלה, מה שצפוי לפגוע ביכולת הייצוא בשל דרישת הרזרבות.

בפסגות מסכמים כי "לאור אי הוודאות הפוגעת בעיקר במאגר לוויתן אנו שמים את המלצותינו לשותפויות ולקבוצת דלק (לה אנו מפרסמים מחיר יעד סחיר בלבד) בעדכון עד שהוודאות במדיניות הגז של ישראל תגדל. נציין שגם לאחר מכן עדיין יהיו אי וודאויות משמעותיות (בעיקר - הכנסת שותף ללוייתן)".

להערכת פסגות ההשקעה הבטוחה ביותר בסקטור הינה בישראמקו, לה מוענקת המלצת "החזק" במחיר יעד של 57 אגורות (כולל הפחתה בגין מס חברות בשיעור של 12.5% ).

שווי מאגר לווייתן שמעניקים בבית ההשקעות, לפי תרחישים שונים של המסקנות העתידיות, בהינתן שיותר ייצוא סביר:

פסגות
 פסגות