אחיו של סמי שמעון ישלמו אגרת משפט של 5 מיליון שקל

המחוזי דחה את ערעור אחיו של המיליארדר על החלטת ביהמ"ש לחייבם באגרה כתנאי להגשת תביעה לקבלת חלק מהרכוש ■ בכך התקבלה עמדת האלמנה והבת

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה באחרונה ערעור שהגישו ג'ף (ג'וזף) וג'ק שמעון, אחיו של המיליארדר המנוח סמי שמעון ז"ל, על החלטת בית המשפט לענייני משפחה לחייבם בתשלום אגרה שמוערכת בכ-5 מיליון שקל, כתנאי להגשת תביעה לקבלת חלק מהרכוש שהותיר אחריו שמעון - כך נודע ל"גלובס".

האחים שמעון טענו כי הם אינם צריכים לשלם אגרה כדי להגיש את תביעתם, מכיוון שהסעדים שהם מבקשים בתביעה הם הצהרתיים בלבד (תביעה לסעד הצהרתי בלבד אינה מצריכה תשלום אגרה - ח'מ').

ואולם, השופטת יהודית שטופמן קבעה כי הסעד האמיתי שמבקשים האחים שמעון לקבל הוא הכספים שיגיעו להם כתוצאה מהשותפות הנטענת שלהם עם סמי שמעון ז"ל, ולכן מדובר בתביעה שמחייבת תשלום אגרה.

זכויות קנייניות

בפברואר 2010 הגישו האחים שמעון תביעה נגד מנהל עזבונו של סמי שמעון, השופט לשעבר גל גוטזגן, בטענה כי אחיהם הפך למיליארדר בזכותם.

בתביעה מבקשים האחים להצהיר כי ג'ף זכאי לקבל 30% משווי הנכסים שהעביר סמי שמעון לאלמנתו, אנג'לה שמעון, שלא במהלך העסקים הרגיל, וכי יש לו זכויות בדירה בלונדון, שהיא חלק מהרכוש שהותיר אחריו האח המנוח.

עוד ביקשו האחים מבית המשפט שיקבע כי ג'ק שמעון היה אף הוא שותף של סמי שמעון, ולכן הוא זכאי לשליש מתוך חלקו של ג'ף, וכן כי יש לו זכויות בדירה בתל-אביב.

בספטמבר 2009 קבעה שופטת בית המשפט לענייני משפחה, שפרה גליק, כי תביעתם של האחים היא רכושית-כספית, ולכן על האחים לשלם בגינה אגרה של אחוז אחד משווי התביעה. האחים שמעון עירערו על החלטה זו למחוזי וטענו כי תביעתם היא הצהרתית בנוגע לזכויות קנייניות, ולכן אינה מחייבת תשלום אגרה.

אנג'לה שמעון, אלמנתו של סמי שמעון ז"ל; בתו, אלכסנדרה שמעון; ועו"ד גוטזגן; טענו מנגד כי הלכה למעשה מדובר בתביעה כספית של האחים שמעון, וכי לבית המשפט אסור לאפשר להם הגשת תביעה כספית באצטלה של תביעה לסעד הצהרתי, כדי להתחמק מתשלום אגרה.

בית המשפט קיבל, כאמור, עמדה זו, והואיל ושווי התביעה מוערך בכ-500 מיליון שקל - יידרשו האחים שמעון, ככל הנראה, לשלם אגרה בסך כ-5 מיליון שקל.

עיזבון במחלוקת

המיליארדר סמי שמעון נפטר במאי 2009. בהתאם לצוואתו מונה השופט לשעבר, גל גוטזגן, למנהל העיזבון הקבוע. מאז מינויו של גוטזגן התגלעו מחלוקות רבות סביב חלוקת העיזבון.

המחלוקות העיקריות התגלעו בין אלמנתו ובתו של שמעון, שטענו כי גוטזגן מנהל את העיזבון בצורה שמקפחת את זכויותיהן. באחרונה זכו השתיים בניצחון גדול בבית המשפט, שקיבל את תביעותיהן. במקביל הגיעו גם האחים ג'ק וג'ף מלונדון לישראל והגישו תביעות לקבל את חלקם ברכוש.

יצוין כי ההליך בנוגע לעיזבון סמי שמעון מתנהל בבית המשפט לענייני משפחה, ולכן לא ניתן להביא פרטים מלאים באשר למחלוקת על העיזבון.

עו"ד שי רייכר ממשרד יגאל ארנון ושות', המייצג את אנג'לה שמעון, מסר: "החלטת בית המשפט ניתנה בדלתיים סגורות, ולפיכך לא אוכל להתייחס אליה לגופה. אוכל רק להעיר באופן כללי כי רצוי להאמין מאוד בעילת התביעה בטרם תשלום אגרה בשיעור שכזה. זה לא המקרה למבחן אמונה".