יאיר לפיד: "אדוני ראש הממשלה, איך אתה לא מתבייש?"

יו"ר מפלגת יש עתיד הגיב בפייסבוק על תמיכתו של נתניהו במתווה יעלון לשוויון בנטל אותו הוא מכנה "כניעה לעסקנים החרדים" ■ "נתניהו חיכה לאירוע בטחוני שיסב את תשומת לבו של הציבור כדי להעביר הצעה שמעליבה כל חייל בצה"ל"

יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד הגיב היום (ה') בדף הפייסבוק שלו לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ל"מתווה יעלון" המתייחס לשוויון בנטל ולגיוס החרדים והאשים אותו כי הוא חיכה לאירוע בטחוני שיסב את תשומת ליבו של הציבור כדי לתמוך בהצעה הנחשבת ל"כניעה לעסקנים החרדים", כהגדרתו.

כאמור, לפי "מתווה יעלון" שהציג היום השר משה (בוגי) יעלון בממשלה, גיל הפטור למגזר החרדי הוא כיום 28, ויירד בהדרגה במהלך שתי פעימות. בשלב הראשון יתייצב גיל הפטור על 26, ומאוחר יותר תיעשה הערכת מצב לגבי ההמשך. בנוסף, המתווה שאומץ היום ע"י נתניהו, מציע לאזרחים הערבים והחרדים, וכן לאזרחים שקיבלו פטור משירות צבאי, את האפשרות לשרת בשירות אזרחי משמעותי, בכפוף למגבלות ותנאים שיפורטו.

"נתניהו חיכה לאירוע הבטחוני הראשון שיסב את תשומת לבו של הציבור כדי להעביר הצעה שמעליבה כל חייל בצה"ל וכל אזרח שמשרת את מדינתו", כתב לפיד בדף הפייסבוק שלו. "תכנית נתניהו היא לא פחות מכניעה מוחלטת לעסקנים החרדים על חשבון הציבור המשרת והעובד, ונוסף לכל הצרות גם תעלה לנו מיליארדים שיגזלו ממעמד הביניים שלא גומר את החודש. אדוני ראש הממשלה, איך אתה לא מתבייש?"

בתוך כך, נתניהו האשים את מבקריו וטען בישיבת הממשלה כי "במקום לקבל מחמאות, יש פה כאלה שמנסים להטעות בנתונים פופוליסטים ובצעדים שעלולים להחזיר את המשק אחורה במקום להמשיך להצעיד אותו לצמיחה". (לסיפור המלא)