מנחם בן לקרן נויבך: "לא מסוגלת לשבת לידי? צאי מהאולפן"

(עדכון) - בן זעם על נויבך לאחר שקטעה אותו כדי לצאת לפרסומות ■ "הביאו אותי לפה כדי שתהיה תוכנית טובה יותר - אבל אתם לא נותנים לי לדבר" ■ נויבך: "אתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה, המגבלות היחידות שלי הן מגבלות זמן"

מנחם בן התפרץ היום (ב') לעבר קרן נויבך בתוכנית הרדיו "סדר יום" וקרא לה לצאת מהאולפן, לאחר שזו קטעה אותו כדי לצאת לפרסומות.

"הביאו אותי לפה כדי שתהיה תוכנית טובה יותר", צעק בן על נויבך וצוות התוכנית של "סדר יום" בהפסקת הפרסומות לקראת סוף השעה הראשונה. "אבל אתם לא נותנים לי לדבר, אני לא בא לידי ביטוי בתוכנית".

הוא פנה לנויבך בהפסקה וצעק לעברה: "אם את לא מסוגלת לשבת לידי. אז תקבלי את ההחלטה המוסרית ותצאי מהאולפן הזה".

גורמים שנכחו באולפן סיפרו ל"גלובס" כי התחושה באולפן הייתה שמנחם בן מנסה לעשות פרובוקציות כדי להוציא את נויבך מאיזון. נויבך נאלצה להפסיק את דבריו של בן בשידור, לאחר שהחל להיווצר לחץ זמן עקב הקרבה לסוף השעה הראשונה שבמהלכה לא שודרו פרסומות.

הגורמים תיארו כיצד נויבך ניסתה להרגיע את הבן מספר פעמים במהלך הפרסומות ומהדורת החדשות. "אתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה, המגבלות היחידות שלי הן מגבלות הזמן", ענתה נויבך לבן, והוסיפה כי יש עליה אחריות לעמוד בלוח הזמנים הנוקשה של התוכנית, הכולל מרואיינים, פינות ופרסומות.

"היינו בהלם מהצעקות וההשתוללות שלו", סיפר אדם שנכח באולפן.

התנועה לאיכות השלטון: מתנגדים להצבת בן בתוכנית

בתוך כך, התנועה למען איכות השלטון ישראל מצטרפת למתנגדים להחלטה של מנכ"ל רשות השידור מנהל קול ישראל לשבץ את מנחם בן לצדה של המגישה קרן נויבך בתוכנית "סדר יום" במטרה "לאזן" את המגישה.

"התנועה סבורה כי עליכם לבחון את ההחלטה הנ"ל ואת הנימוקים אשר עמדו בבסיסה", כתבה התנועה למען איכות השלטון למנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, ומנהל קול ישראל, מיקי מירו.

"ככל שהנימוקים אשר עמדו בבסיסה אינם שיקולים מקצועיים", הוסיפה התנועה, "אלא שיקולים פוליטיים, הבאים להביא לצמצום החופש העיתונאי של נויבך ובצורה זוחלת להביא לדחיקת רגליה מתוכנית זו הרי שהדבר פסול מעיקרו. ברור שאם כך הם הדברים, הדבר מהווה פגיעה חמורה בחופש העיתונות - דבר שאין לו מקום במדינתנו".

התנועה הדגישה כי חשיבותה של התוכנית "סדר יום" היא בעיקר הודות להיותה ביקורתית וכן בכך שהיא מקדמת את השיח הדמוקרטי בחברה הישראלית.

בתוך כך, גם היום הגיעו כ-20 מפגינים למתחם קול ישראל בשעה 7 בבוקר והתעמתו עם מנחם בן. בין המפגינים שהגיעו הבוקר היו הבמאים והיוצרים דורון צברי, רני בלייר ואסף פרץ וכן אמיר בן-דוד שהתעמת באופן אישי עם בן.

לאחר שכבר נכנס לתוך המתחם חזר מנחם בן החוצה כשבידו עיתון "ישראל היום" והתעמת עם המפגינים מחדש, מול המצלמות של צוות הצילום של "ערב טוב עם גיא פינס" שהגיע למתחם.

אתמול (א') שלחה ועדת האתיקה של מליאת רשות השידור מכתב חריף ביותר לחברי המליאה, ובו כתבו חברי הוועדה כי הם "רואים בחומרה את התנהלות מנכ"ל רשות השידור בעניין הצמדת מנחם בן לשדרנית קרן נויבך בתוכנית 'סדר יום', הן באופן קבלת ההחלטה והן בתזמונה".

הוועדה הוסיפה כי היא רואה בחומרה רבה את סירובו של יוני בן-מנחם לשוחח עם יו"ר ועדת האתיקה, ד"ר בלהה כהנא, בעניין זה ואת התעלמותו מפניותיה.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אנו לא מגיבים לדברים מעל דפי העיתון".

(מנחם בן פוטר כי "הכושי עשה את שלו")