קדימה הביתה

כמו עכברים הם מתרוצצים בין האופציות, המפלגות, הסיעות, המנהיגים, המאכערים

אנחנו, הציבור, בכלל לא קיימים. כך זה נראה כשעוקבים אחר קרקס קדימה. הם שם, באים, הולכים, נכנסים, יוצאים, חוזרים, היום קדימה היא הבית, מחר הליכוד הוא הבית, כעבור שבוע שוב קדימה - הכול על גבנו ולנגד עינינו.

אף אחד שם לא משפיל את עיניו מבושה, הראש עסוק כל הזמן בשאלה מה כדאי לעשות. לא מה צריך, לא מה הגון, לא מה הכי טוב בשביל הציבור. אנחנו בכלל לא קיימים - לא בשיקולים, לא במניעים, לא במעשים, לא במטרות, לא ביעדים. כלום. איך היה אומר ארקדי גאידמק? - למה מי אנחנו?

מאמינים שאנחנו כמותם

לא מרגישים שמץ של חשש אצל הפוליטיקאים מפני מה אנחנו נחשוב או נאמר על אפסותם ורדיפת הג'ובים שלהם. הם מאמינים שזה לא משנה מה אנחנו חושבים. הם מאמינים שבבוא יום הדין אנחנו נחזור לחשוב מה שחשבנו אתמול ושלשום.

הם לא מאמינים שאנחנו מפעילים שיפוט ערכי לגבי הדברים. הם מאמינים שלא ממש מעניין אותנו איך הם עושים את הדברים. הם מאמינים שאנחנו כמותם. כלומר, חסרי עמוד שדרה, נטולי ערכים, מעין שרלטנים שערכים כמו מוסר, עקרונות וכאלה לא ממש משחקים אצלנו תפקיד. הם מאמינים שאין שום סיבה בעולם שהם יהיו שונים מאתנו, הבוחרים.

שאול שוב עלול לקפוץ

מהסרט טיטניק. האנייה מתנדנדת מצד לצד, והאנשים מתרוצצים כדי למצוא משהו או מישהו להיאחז בו. ללכת לליכוד? להישאר בקדימה? מה ביבי מציע? רק סגן שר? לא מציע כלום? אולי, צחי, אולי אתה יכול לבקש מביבי שייתן לי עוד משרד? עשה טובה, תנסה.

רגע, אולי נקים מפלגה חדשה? צריך לדבר עם שאול. לא, לא, עזבו את שאול, אולי כדאי לבדוק עם לבני. שאול נראה גמור. שאול גם עלול בכל רגע לקפוץ שוב לליכוד. אפילו לבדו. ומה אם ציפי גמרה כבר עם שלי? צריך לדבר אתה מהר. אולי אתה יש לנו עוד איזה סיכוי.

אין להם בית?

כמו עכברים הם מתרוצצים בין האופציות, המפלגות, הסיעות, המנהיגים, המאכערים. כמו עכברים אלמונים. דואן, ביבי, שנלר, שמאלוב, אבסדזה - מי לכל הרוחות האנשים האלה? הם בכנסת, ואנחנו לא ידענו? למה הם כל כך מתאמצים להישאר בכנסת? אין להם בית? למה הם לא הולכים לעבוד, לכל הרוחות? לא מספיק שפרנסנו אותם כמה שנים? לא הגיע הזמן שיפסיקו להיות פרזיטים וילכו להרוויח את לחמם ביושר ובהגינות (יחסית, כמובן)? למה הם חושבים שמגיע להם להיות שרים וסגני שרים? ולמה הם לא מקשיבים למה שאנחנו אומרים? באיזו רשות הם משתלטים לנו על החיים? באיזו זכות הם הופכים את קיומנו למדמנה, למסחרה, לשוק? יאללה, לכו מפה, תסתלקו לנו מהעיניים. קישטה!!!