אושר יעד הגירעון; שטייניץ: עדיין תידרש העלאת מסים

יעד הגירעון ל-2013 עלה ל-3% ■ שר האוצר: "העולם במשבר נורא שטרם הסתיים; נאלץ לקצץ בתקציב 2013"

בתום דיון סוער, אישרה היום (ג') ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני את יעד הגירעון החדש לשנת 2013, שיעמוד מעתה על 3% במקום 2.5%.

שר האוצר יובל שטייניץ, שנכח בדיון, ציין כי "למרות העלאת יעד הגירעון, נאלץ לקצץ בתקציב 2013 ולהעלות מסים". גפני הביע תמיכה בשינוי היעד וציין כי "הכלכלה הישראלית חזקה אבל מעמד הביניים סובל ויש בעיות חברתיות קשות. היציבות הכלכלית חשובה אבל היציבות החברתית חשובה לא פחות".

גפני הוסיף כי "יש בעיה קשה בהתנהלות הכלכלית של מדינת ישראל; הכלכלה חזקה אך אינה מחלחלת לאזרחים. אני לא בטוח שעמדת הנגיד שיש לקבוע 2.5% יעד גירעון נכונה אך אני מכבד אותו. אני מזהיר לפני תקציב 2013, יציבות חברתית חשובה לא פחות מהכלכלית. אסור לחזור על השגיאות שהובילו למשבר החברתי".

שטייניץ נימק להגדיל את יעד הגירעון: "העולם במשבר נורא שטרם הסתיים. עתה מתחילים לדבר על דירוג האשראי של גרמניה, המדינה היחידה שנותרה יציבה. אם בארזים נפלה שלהבת ויש אזהרת דירוג אשראי לגרמניה זה צריך להדליק נורות אדומות. באירופה המצב גרוע מאוד, בארה"ב סביר מינוס ואפילו במדינות ה-BRIC: ברזיל, הודו, סין ורוסיה, נרשמת האטה. התקווה הגדולה שהודו-סין יצעידו קדימה את העולם הולכת ומתבדה. זה משפיע על כלכלת ישראל כאשר במקביל יש גם ירידה בהכנסות המדינה ממסים".