הפתרון למצוקת הדיור? 4 משפחות שוכנו ב"חומה ומגדל"

במושב ליד יקום קם בשבוע שעבר מאחז על ידי פעילים במחאה החברתית, והערב נכנסו להתגורר בקרוואנים שהוצבו בו 4 משפחות ■ "אם הממשלה לא תמלא את תפקידה, העם יפעל בעצמו"

פרוייקט "חומה ומגדל" אותו הקימו פעילי המחאה החברתית ליד מושב יקום בשבוע שעבר החל לאכלס משפחות. הלילה (ג'), למרות איומי הפינוי של מנהל מקרקעי ישראל, הוצבו ארבעה קרוואנים ראשונים שישמשו למגורים של ארבע משפחות שהגיעו ממקומות שונים בארץ.

לאחר הקמת המגדל והגדר בשטח ליד המושב, שלח ראש אגף הפיקוח במנהל מקרקעי ישראל מכתב דרישה לקיבוץ יקום לפנות את הפעילים החברתיים ואת המאחז שהקימו. הפעילים טוענים, עם זאת, כי הם מתכוונים להמשיך ולהרחיב את המאחז וקוראים לממשלת ישראל לאמץ את התוכנית שהציגו שמבוססת על ארבעה עקרונות: תוכנית רב שנתית עם יעדים כמותיים, הקמת שיכונים לזוגות צעירים וזכאים בשיטת "המחיר למשתכן" עם מחירי גג, קביעת אחוז מסויים מהדירות בפרויקטים של היזמים לדיור בר השגה, הקמת דיור ארעי כצעד זמני עד להתקדמות בפתרון במשבר הדיור.

גד הרן, יו"ר הקואליציה החברתית: אנחנו דורשים מממשלת ישראל למלא את התחייבותה לספק דיור לעם ישראל. מצוקת הדיור הגיעה למצב קריטי ועקב אוזלת ידה של הממשלה החלטנו לנקוט מעשה ולהראות לה את הכיוון. יש ליזום פרויקט חירום לאומי לדיור ציבורי ודיור בר השגה באופן מיידי על קרקעות המדינה. אם הממשלה לא תמלא את תפקידה, העם כנראה יצטרך לפעול בעצמו והיום אנו עושים את הצעד הראשון"