מצטננים בשופינג

החום הכבד שלח אותנו היישר לקניונים. האם הקיץ "חזק" יותר מהקיץ אשתקד?

לו יכלו בעלי הקניונים לגרום לכך שהחום הגדול לא יישבר והלחות תעלה עוד קצת, הם בוודאי היו מפעילים איזה מקל קסמים משוכלל ומשאירים את כולנו להתבוסס בשלוליות הזיעה לפחות עד החגים.

כי כשבחוץ החום בלתי נסבל, חוף הים מוצף במדוזות, והטלוויזיה בבית מיצתה את עצמה, עמישראל רץ לקניונים: משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני מליסרון, מעריך כי העלייה בתנועת המבקרים בקניונים מאז שהחל הקיץ מגיעה ל-35% בקניונים הגדולים, וכי "בקניונים עם בתי-קולנוע התנועה בקיץ גדלה אף יותר".

האם הקיץ הזה "חזק" יותר מהקיץ אשתקד? רוזנבלום משוכנע שכן: "בשנה שעברה רבים העדיפו להישאר בבית מול הטלוויזיה, מה גם שהחום הגדול ב-2011 היה בעיקר באוגוסט, עונה שבה רבים מהישראלים מטיילים בחו"ל".

מנגד, יש מי שמגדיר את זה כמהומה רבה על לא דבר. "הכיס השנה קטן יותר, ואין חגיגת קניות ובזבוזים", אומר גורם בענף. "רמת הפדיונות עד כה לחודש יולי נמוכה מזו של שנה שעברה".

גם עופר שחטר, מנכ"ל חברת ניהול הקניונים אריאל פרומול, מצנן את ההתלהבות: "הקולגות שלי אומרים שהמצב נפלא, אבל אני לא חושב שזו התמונה האמיתית. מעל עומס החום מרחף המצב הכלכלי, שאולי לא עוצר את מספר המבקרים בקניונים, אבל בולם את הקניות בפועל".

אולי מכירות סוף העונה - שבחלק מהרשתות כבר כבר חצו את רף ה-50% הנחה - יעזרו עם הבעיה הזו.